REKLAMAProxi.cloud 11-25.10.2019

W 2015 r. polscy konsumenci najbardziej skarżyli się na reklamy kosmetyków, wiele skarg wpłyneło także ws. suplementów diety. Ubiegły rok był spokojny w przypadku skarg na spoty reklamowe producentów żywności i sieci handlowych.

REKLAMA
W 2013 r. wpłynęło do Rady Reklamy 650 skarg wpłynęło w związku z billboardami promującymi inny napój energetyczny - Egoo

W 2013 r. wpłynęło do Rady Reklamy 650 skarg wpłynęło w związku z billboardami promującymi inny napój energetyczny - Egoo (materiały prasowe)

W sumie w roku 2015 do Rady Reklamy wpłynęły 692 skargi, Komisja Etyki Reklamy prowadziła w sumie 201 postępowań w sprawie przekazów reklamowych. Oznacza to zdecydowany spadek liczby skarg w stosunku do roku 2014, kiedy skarg wpłynęło w sumie 2488. Znaczącej zmianie nie uległa liczba prowadzonych postępowań – 201 w roku 2015, rok wcześniej 216.

Spadek liczby skarg wynika głównie z braku tak kontrowersyjnej kampanii z jaką mieliśmy do czynienia w roku 2014, kiedy na reklamę firmy Ballerina wpłynęło ponad 1600 skarg. Na najbardziej skarżoną reklamę roku 2015 – promującą kosmetyki marki Playboy – wpłynęło 261 skarg.

 

Zarzut

Liczba skarg

Liczba spraw

Reklama nieodpowiednia dla dzieci

345

39

Reklama agresywna

78

7

Posługiwanie się strachem

76

8

Wprowadzanie w błąd

65

60

Stereotypy płci

33

22

Okrucieństwo wobec zwierząt

26

4

Dyskryminacja

25

18

Denerwująca reklama

6

6

Wykorzystywanie braku doświadczenia/wiedzy

5

5

Prywatność i ochrona danych

4

4

Inne

29

28

w sumie

692

201

 

Najbardziej skarżone medium roku 2015 to Internet – 342 skargi (71 postepowań), na drugim miejscu znalazła się telewizja 157 skarg (67 postępowań). Trzecie miejsce pod względem liczby skarg w roku 2015 przypadło reklamie zewnętrznej, na którą wpłynęło w sumie 130 skarg (27 postępowań).

W porównaniu z rokiem 2014 zdecydowanie wzrosła liczba skarg na reklamy radiowe - z 15 do 43, przy czym trzeba zauważyć, że liczba spraw dotyczących reklamy radiowej wzrosła tylko o 1 - z 15 w roku 2014 do 16 w roku 2015. Bardzo mocno spadła liczba skarg na reklamę zewnętrzną - z 489 do 130, podobnie było w przypadku Internetu/serwisów wideo na życzenie – z 1682 w roku 2014 do 342 w roku 2015. W tym ostatnim przypadku wzrosła jednak liczba spraw – z 53 w roku 2014, do 71 w roku 2015. Oznacza to, że co trzecie postępowanie prowadzone przez Komisję Etyki Reklamy w roku 2015, dotyczyło reklam internetowych lub umieszczanych w serwisach wideo na życzenie.

 

Media

Liczba skarg

Liczba spraw

Internet/wideo na życzenie

342

71

Telewizja

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA