REKLAMAPRIM (KABANOS) - GRILL - Baner Główny (29.04-31.07.2020)
Strona 2 z 3
REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020
W 2013 r. wpłynęło do Rady Reklamy 650 skarg wpłynęło w związku z billboardami promującymi inny napój energetyczny - Egoo

W 2013 r. wpłynęło do Rady Reklamy 650 skarg wpłynęło w związku z billboardami promującymi inny napój energetyczny - Egoo (materiały prasowe)

157

67

Reklama zewnętrzna

130

27

Radio

43

16

Prasa

5

5

Marketing bezpośredni

8

8

Kino

3

3

Ulotki/Broszury

3

3

Opakowanie/Etykiety

1

1

W sumie

692

201

 

Najwięcej skarg - 266 wpłynęło na reklamy z sektora kosmetycznego, głównie za sprawą reklamy internetowej kosmetyków marki Playboy, na którą wpłynęło aż 261 skarg. Skarżący zwracali uwagę na fakt, że przekaz promujący loterię, zachęca do wysyłania „seksownych selfie” przy czym w konkursie mogą brać udział osoby w wieku od 13 lat. Konsumenci podkreślali, że według wielu badań tzw. sexting jest jednym z najbardziej ryzykownych dla młodych ludzi zachowań. Komisja Etyki Reklamy zgodziła się z tą argumentacją i uznała, że reklama narusza postanowienia Kodeksu Etyki Reklamy i nie powinna być rozpowszechniana.

Druga najczęściej skarżona kategoria to rozrywka – w sumie odnotowaliśmy tu 95 skarg, które przełożyły się na 22 postępowania. Najbardziej skarżony przekaz marketingowy w tej kategorii to reklama filmu „Polskie gówno” – w sumie na tą kampanię wpłynęły 72 skargi. Skarżący zarzucali reklamie promowanie wulgarności w przestrzeni publicznej. Komisja Etyki Reklamy podzieliła argumenty skarżonych i uznała, że reklama nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej i jest niezgodna z Kodeksem Etyki Reklamy.

Trzecia kategoria pod względem liczby skarg w roku 2015 to suplementy diety – na reklamy tego typu produktów wpłynęło 95 skarg, a Komisja Etyki Reklamy podjęła 19 uchwał. Najczęściej skarżona była reklama suplementu diety Tulleo, na którą wpłynęło 65 skarg. Odbiorcy zwracali uwagę, że reklama, promująca syrop ułatwiający zasypianie dzieciom, może odwracać uwagę od możliwych przyczyn problemów z zasypianiem, natury psychologicznej lub o podłożu chorobowym. Skarżący zarzucali też reklamie, że zachęca do zakupu poprzez wykorzystywanie uczucia lęku. Komisja Etyki Reklamy w tym przypadku nie zgodziła się z zarzutami, nie dopatrując się naruszeń Kodeksu Etyki Reklamy.

 

 Sektor

Liczba skarg

Liczba spraw

Kosmetyki

266

6

Rozrywka

95

22

Zdrowie - Suplementy diety

95

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA