REKLAMAInpost - baner główny 14.08-14.09

BRANŻA PO GODZINACH

 

23 lipca 2019, 13:57

(fot. mat. prasowe)

Międzynarodowa sieć stacji paliw Circle K zaliczyła poważną wpadkę wizerunkową. Z okazji obchodzonego m.in. w Meksyku i kilku innych krajach Dnia Sekretarki firma zaoferowała na Twitterze specjalny zestaw upominkowy, składający się z wina, czekoladowego batona i… paczki prezerwatyw. Oferta została powszechnie uznana za seksistowską i firma szybko się z niej wycofała – informuje BBC.

REKLAMAKAiN - belka w artykułach (sierpień-wrzesień 2019)

Dzień Sekretarki, w niektórych krajach obchodzony także jako Dzień Pracowników Administracji, nigdzie nie jest oficjalnym świętem państwowym ani dniem wolnym od pracy. To okazja do docenienia codziennej pracy sekretarek, asystentów, recepcjonistów i innych pracowników administracji biznesowej i publicznej.

W Meksyku, gdzie świętowany jest w trzecią środę lipca – ale też w Stanach Zjednoczonych, gdzie obchodzony jest w kwietniu w ramach Tygodnia Pracowników Administracji – jest okazją do wręczania koleżankom z pracy kwiatów, kartek z życzeniami, słodyczy, ewentualnie do zaproszenia na lunch. Miejscowe sklepy często oferują w tym dniu różne okazjonalne promocje – zazwyczaj są to zestawy drobnych upominków. (wikipedia)

Jak relacjonuje BBC, do tego zwyczaju niefortunnie przyłączyła się sieć Circle K. Opublikowana w mediach społecznościowych oferta „menedżerskiego zestawu upominkowego”, składającego się z butelki wina, batonika MilkyWay lub KitKat oraz paczki kondomów Sico, wywołała powszechne oburzenie, jako skrajnie seksistowska. Równie niefortunny, jak sam dobór przedmiotów, okazał się zamieszczony obok reklamy tekst: „Szczęśliwego dnia dla wszystkich sekretarek. Świętuj wraz z nimi we właściwy sposób, korzystając z tego menedżerskiego zestawu (executive combo)”.

BBC zwraca uwagę, że w hiszpańskim tekście pojawia się rzeczownik rodzaju żeńskiego „secretaria”, a po słowach „executive combo” w nawiasie zamieszczono tekst „If you know what I mean” (jeśli się dobrze rozumiemy) opatrzony emotikonem „mrugnięcie okiem”. Zatem seksistowska wymowa wpisu nie ulega najmniejszej wątpliwości.

Po fali zmasowanej krytyki, m.in. ze strony meksykańskiej senator Patricii Mercado, firma Circle K pokajała się i wystosowała oficjalne przeprosiny po hiszpańsku: „Głęboko żałujemy, że opublikowaliśmy takie treści w mediach społecznościowych. Naszym zamiarem była wyłącznie promocja oferty, natomiast nigdy nie zamierzaliśmy promować jakichkolwiek stereotypów”.

Źródło: bbc.com

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony