REKLAMARetail FMCG Congress - Banner Główny - lipiec 2020

(fot. materiały prasowe partnera)

Przekąski to niemal stały element codziennego jadłospisu standardowego Polaka. Sięgamy po nie w sytuacjach towarzyskich, w chwilach pośpiechu czy niedużego głodu. Polacy swoimi wyborami odczarowują mit niezdrowej przekąski – w czołówce najczęściej wybieranych znalazły się m.in. owoce, warzywa, jogurty, a także orzechy i suszone owoce oraz ziarna.

REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020

Badania przeprowadzone na zlecenie Bakalland wykazały, że niemal co drugi z nas, bo 43 proc. Polaków posiada w domu zapas przekąsek – konsumenci instynktownie wkładają je do zakupowego koszyka, aby przygotować się na nagły głód. Nieco mniej, bo 40 proc. konsumentów kupuje przekąski w momencie, gdy ma na nie ochotę i spożywa je bezpośrednio po zakupie. Co piąty Polak zawsze ma przy sobie przekąskę na wypadek nagłego głodu, wyrabiając przy tym zdrowy nawyk unikania sięgania po niezdrowe i przypadkowe przekąski.

Polacy cenią smak przekąsek

Głównym powodem do sięgania po przekąski dla Polaków jest ochota na coś smacznego (44 proc.). Korelując wyniki z najczęstszymi wyborami przekąskowymi wśród Polaków, można wnioskować, że za takie uważają owoce i warzywa, jogurty i przetwory mleczne oraz bakalie, w tym orzechy, ziarna i suszone owoce – zdrowe wybory Polaków to coraz częściej rezultat zwiększającej się świadomości nt. prawidłowego odżywiania.

W drugiej kolejności chęć dyktowana jest potrzebą dostarczenia sobie energii (36 proc.). Niewiele mniej, bo 34 proc. Polaków po przekąski sięga podczas spotkań towarzyskich. W dalszej kolejności to także sposób na jednorazową zachciankę (33 proc.), poprawę humoru (28 proc.) czy zastąpienie posiłku (22 proc.), najczęściej dyktowane brakiem czasu na przygotowanie i skonsumowanie większego posiłku.

Rola przekąski w diecie

Choć dla wielu konsumentów, przekąska oznacza chwilową dyspensę dietetyczną w postaci słodkich lub smażonych w głębokim tłuszczu opcji, prozdrowotne trendy odczarowują jej rolę. To coraz częściej sposób na zastrzyk pełnowartościowej energii pomiędzy większymi posiłkami – w tej roli sprawdzają się owoce, warzywa czy orzechy. Przekąska nierzadko stanowi również źródło witamin i minerałów.

Zdajemy sobie sprawę z sytuacji, w których Polacy sięgają po przekąski. Zainspirowani trendem sięgania po nie w chwilach pośpiechu, jednak wciąż mając na uwadze jakość wybieranej opcji przekąskowej, stworzyliśmy linię Chwyć&Jedz, która odzwierciedla styl życia współczesnego Polaka – ograniczony czas pomiędzy pracą, domem, rodziną i zainteresowaniami znajduje wyraz w naszych posiłkach, które z uwagi na ograniczone możliwości wykonania bywają niskowartościowe. Linia orzechów, owoców, ziaren i mieszanek bakaliowych w formie „na raz” ma stanowić zdrowszy wybór wśród innych przekąsek na półce sklepowej. Ich obecność w strefie przykasowej stanowi dowód na to, że produkty impulsowe również mogą dostarczyć organizmowi cennych wartości odżywczych i uzupełnić dzienne zapotrzebowanie na witaminy i minerały, a jednocześnie być smaczne i przyjemnościowe – mówi Agnieszka Pragacz, Brand Manager Bakalland S.A.

*Raport Bakalland „Trendy na rynku żywności”, Zymetria, wrzesień 2017

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony