REKLAMAATLANTA POLAND (BAKAL SOFT) - Baner Główny - 31.01 - 29.02.2020

(fot. Pixabay)

Z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy Checkpoint Systems wynika, że alkohole są jednymi z najczęściej kradzionych w sklepach towarów. Alkohol kradziony jest zarówno na własne potrzeby, jak również w celu odsprzedaży np. barom czy restauracjom.

REKLAMANutrend - Belka w artykułach - Baner nr 1 (28.01 - 29.02.2020)

Z danych Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych wynika, że w Polsce statystyczne spożycie alkoholu na głowę w ciągu roku wynosi 9,55 litra czystego alkoholu. To aż o 3 litry więcej niż w roku 1993. Co ciekawe, zmienia się struktura pitych alkoholi – spada udział piwa, a rośnie spożycie mocnych trunków. Te ostatnie osiągnęły w ubiegłym roku 34,6 proc. udziałów, gdzie w roku 2000 było to 28,4 proc.

Wśród złodziei największą popularnością cieszą się wódki i inne mocne alkohole, likiery oraz drogie wina np. szampany. Do tego okres zimowy cechuje się wyraźnie wyższymi poziomami kradzieży. Raport Crime&tech, przygotowany na zlecenie Checkpoint, jako przyczyny sezonowego wzrostu przestępstw w sklepach wskazuje większy ruch klientów w placówkach handlowych, dodatkowy personel sezonowy, który nie ma dostatecznej wiedzy, niższe temperatury, przez co łatwiej ukryć skradzione produkty pod wierzchnią odzieżą, a także fakt, że w okresie okołoświątecznym droższe produkty są mocniej eksponowane i łatwiej dostępne. Połączenie sezonowości kradzieży, z rosnącym spożyciem mocnych alkoholi przekłada się na wzrosty kradzieży alkoholu.

Jak skutecznie zabezpieczyć alkohole?

Sposobów na zabezpieczenia jest co najmniej kilka. Coraz częściej producenci alkoholi zabezpieczają je już na etapie produkcji. Służą do tego specjalne etykiety, w których ukryty jest chip aktywujący bramki bezpieczeństwa. Z tego „miękkiego” sposobu zabezpieczenia korzystają tacy producenci jak np. Moet&Chandon, Jack Daniels, J&B, Veuve Clicquot czy Chivas Regal. Drugą formą wykorzystywanych środków są zabezpieczenia twarde, które nakładane są na butelki lub opakowania bezpośrednio w sklepach.

Jedną z ciekawszych form takich zabezpieczeń jest system o nawie „Crystal Guard”. To przeźroczyste nakładki montowane bezpośrednio na korkach. Skutecznie chronią drogie alkohole na dwa sposoby. Pierwszy to klasyczne uruchamianie alarmu na bramkach bezpieczeństwa, a w wersji RFID możliwość dodatkowej kontroli stanów magazynowych czy przeprowadzenia automatycznej inwentaryzacji.

Drugą korzyścią tego rozwiązania jest uniemożliwienie otwarcia alkoholu. Zabezpiecza to sprzedawców detalicznych przed stratami wynikającymi z konsumpcji alkoholu na terenie sklepu, jak również przed przelaniem zawartości opakowania do niezabezpieczonego opakowania i wyniesienia go ze sklepu w takiej formie.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony