REKLAMAHELIO - Baner Główny - MASY (11-17.11.2019)
Nowy Terminal Cukrowy, inwestycja Krajowe Spółki Cukrowej, daje możliwość sprzedaży eksportowej cukru drogą morską w ilości, co najmniej 300 tys. ton rocznie

Nowy Terminal Cukrowy, inwestycja Krajowe Spółki Cukrowej, daje możliwość sprzedaży eksportowej cukru drogą morską w ilości, co najmniej 300 tys. ton rocznie (Fot.materiały prasowe)

Inwestycja pozwoli Krajowej Spółce Cukrowej dotrzeć do nowych rynków zbytu w Azji i Afryce. W najbliższych latach spółka planuje wysyłać poprzez terminal 300 tys. ton swojego cukru.

REKLAMA

Obiekt powstał na nabrzeżu w bezpośrednim sąsiedztwie Martwej Wisły, co umożliwia wpływanie i załadunek statków o dużej ładowności. Warta 100 mln zł inwestycja obejmuje terminal przeładunkowo-wysyłkowy, w którego skład wchodzą: silos o pojemności 50 tys. ton, pakownia cukru, magazyn logistyczny produktu gotowego o pojemności około 8 tys. ton i wysokości użytkowej 12 metrów, pomieszczenia biurowe oraz infrastruktura Nabrzeża Wiślanego umożliwiająca bezkolizyjną komunikację drogowo-kolejową. Jednego dnia spółka będzie mogła wysyłać stąd do 3 tys. ton cukru.

Inwestycja umożliwia rozładunek cukru w kontenerach kolejowych oraz autosilosach. Nowoczesna infrastruktura przeładunkowo-wysyłkowa pozwoli na sprzedaż cukru w workach polipropylenowych układanych zarówno w kontenerach, jak i ładowniach statków konwencjonalnych. Na terenie Terminalu powstają place manewrowe, parkingi samochodów ciężarowych i osobowych, a także zostaną zmodernizowane tory kolejowe. 

- Jeżeli Polska chce utrzymać wysoką produkcję buraków cukrowych, bardzo ważną nie tylko ze względu na cukier, ale na strukturę zasiewów, na zrównoważenie rolnictwa, wysoki poziom kultury rolnej, której buraki zawsze były najważniejszym symbolem, to musimy również szukać możliwości sprawnego i nowoczesnego eksportu. Czy to będzie 300 tys. ton, czy w przyszłości więcej – to już będzie w dużej mierze od nas zależało – powiedział minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Jan Krzysztof Ardanowski. 

Terminal Cukrowy daje możliwość sprzedaży eksportowej cukru drogą morską w ilości, co najmniej 300 tys. ton rocznie. Inwestycja ograniczy konieczność wynajmowania powierzchni w magazynach zewnętrznych, co przyczyni się do znacznego obniżenia kosztów – powiedział Krzysztof Kowa, prezes Krajowej Spółki Cukrowej. 

Spółka planuje utrzymać nie tylko obecnych odbiorców cukru w kraju i na świecie, ale także pozyskać nowych, którzy dotychczas byli nieosiągalni z powodu ograniczeń w transporcie drogą morską.

W ciągu najbliższych lat Krajowa Spółka Cukrowa planuje produkcję cukru na poziomie miliona ton rocznie, z czego eksport poza Unię Europejską z wykorzystaniem drogi morskiej stanowić będzie około 30 proc. 

Jak stwierdził Kowa, spożycie cukru w Europie od wielu lat pozostaje na tym samym poziomie. – Aby móc być konkurencyjnym na rynkach, gdzie rośnie spożycie cukru głównie w Azji i Afryce, konieczny jest własny Terminal przeładunkowy – podkreślił prezes KSC. 

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony