REKLAMAWitpak, baner główny (lipiec-sierpień 2019)
Jerzy Tymofiejew, AmRest

Jerzy Tymofiejew, AmRest (Fot. Modern Expo)

Klienci, którzy jedzą posiłki w punktach gastronomicznych na terenie centrum handlowego, wydają w tym miejscu o 10 proc. więcej na zakupy niż ci, którzy nie korzystają z oferty gastronomicznej - mówił Jerzy Tymofiejew, Chief, Development officer w sieci AmRest.  

REKLAMABIG InfoMonitor_belka w artykułach

Ekspert przedstawił najbardziej ciekawe koncepty, w którym świat gastronomii łączy się z handlem detalicznym, np. punkty gastronomiczne działające na terenie sal sprzedaży. Niekoniecznie są to koncepty prowadzone ze współpracy z operatorami z branży FMCG - przykładem jest marka kawiarni It's Pleat Cafes, która działa w sklepach odzieżowych H&M.

Nowe koncepty gastronomiczne rozwijane we współpracy z operatorami spożywczymi, o których opowiadał Tymofiejew, odpowiadają na aktualne potrzeby konsumentów. Nowym, obiecującym projektem w portfelu Grupy AmRest, uruchomionym pod koniec 2018 roku, są punkty pod szyldem Sushi Shop - zajmujące maksymalnie 25 mkw. powierzchni sushi-bary działające na terenie sklepów delikatesowych. AmRest płaci za wynajem powierzchni, wartością dodaną dla detalisty jest atrakcyjna oferta w postaci wysokiej jakości sushi, które jest przygotowywane na oczach klienta. Taki punkt działa w sklepie francuskiej sieci Monoprix w Paryżu, Tymofiejew zapowiada, że w przyszłości takie punkty będą rozwijane w Europie Centralnej, także w Polsce.
- Szukamy partnerów do rozwijania tego konceptu w całej Europie - sprecyzował ekspert podczas swojego wystąpienia w trakcie sesji Modern Retail Forum towarzyszącej Kongresowi Rynku FMCG 2019. 

Tymofiejew przedstawił szereg innych ciekawych konceptów B&F w portfelu AmRest, rozwijanych także na terenie naszego kraju. Przykładem  Pizza Hut Delivery, którą operator wprowadza na terenie parków handlowych. Działają na powierzchni 100-120 mkw., można w nich zjeść na miejscu lub kupić jedzenie na wynos. Inny przykład to KFC Drive Thru, który działa w podwarszawskim Piaecznie.

Ciekawe, eksperymentalne formaty AmRest rozwija dla marki Starbucks - niedawno powstał Drive Thru pod tą marką w centrum handlowym Militari w Bukareszcie. Tu również, zgodnie z najnowszymi trendami, można zjeść na miejscu lub zamówić jedzenie i zabrać je ze sobą. Najmniejszym konceptem pod szyldem Starbucksa są kioski, które zajmują zaledwie 2 mkw. Można w nich w biegu kupić kawę. To koncept, który sprawdza się np. na lotniskach i dworcach kolejowych.

Najnowsze dziecko to SmallBox i Pizza Trucks, które zaczną działać w Europie Zachodniej. To formaty, które będą zlokalizowane w miejscowościach wypoczynkowych, np. niedaleko plaż.

AmRest ma w swoim portfelu także odpowiedź na modne dziś food courty takie jak Hala Koszyki w Warszawie. -To miejsca, które odwiedzają tysiące ludzi, często turystów, otwarci na nowości, gotowi próbować nowe smaki. W takich miejscach też zamierzamy się rozwijać - mówił Tymofiejew. Jako przykład szczególnie udanej lokalizacji wskazał lizboński Time Out Market, gdzie firma prowadzi swoje punkty. 

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony