REKLAMAPartner Logistic - baner główny (14-29.02.2020 r.)

Przed Żabką dekada ekscytujących projektów rozwojowych. W ciągu ostatnich trzech lat zbudowaliśmy pewną bazę, która pozwoli nam rozwijać to, co już mamy, ale także poszukiwać nowych obszarów budowania biznesu – mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Krzysztof Krawczyk, partner CVC Capital Partners.

REKLAMA
Krzysztof Krawczyk, partner CVC Capital Partners

Krzysztof Krawczyk, partner CVC Capital Partners (CVC)

CVC zainwestowało w spółkę Żabka Polska trzy lata temu. Jak wygląda horyzont inwestycyjny dla tej spółki? Czy jest już pomysł, w jaki sposób fundusz będzie preferował wyjść z tej inwestycji?

Dzisiaj trudno mi określić nawet w przybliżeniu perspektywę czasową, jeśli chodzi o nasze zaangażowanie, a to dlatego, że w tej chwili zupełnie nie rozważamy wyjścia z projektu. Gdy takie rozważania się pojawiają, to zazwyczaj wyjście następuje w ciągu 1-2 lat. CVC w przypadku Żabki myśli obecnie wyłącznie o dalszym dynamicznym rozwoju sieci sklepów, poszerzaniu asortymentu, inwestycjach w digitalizację oraz komunikację.

Widzimy w sieci Żabka Polska potencjał długoterminowy. Dlatego zdecydowaliśmy się doprosić do projektu mniejszościowych partnerów – na przełomie jesienią 2019 r. grupa inwestorów funduszu CVC nabyła niewielki pakiet udziałów w naszym przedsięwzięciu.

Czy w planach jest sprzedaż kolejnych udziałów, kolejnym funduszom?

Nie, nie mamy takich planów. To była jednorazowa transakcja.

Zainwestowaliście w Żabkę ogromne środki, ponad 1 mld zł na sam zakup aktywów. Czy jesteście zadowoleni z rezultatów? Jaka jest, z punktu widzenia inwestora, przyszłość sieci?

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy, jaką udało nam się nawiązać z zarządem Żabki. Mamy dokładnie ten sam punkt widzenia na strategię rozwoju sieci. Te trzy lata od zakupu, które upłyną w kwietniu, traktujemy jako pierwszy krok. Udało się gruntownie zmienić całą sieć – do czerwca zakończymy remodelling sklepów i wszystkie placówki będą funkcjonować w koncepcie Żabka Galaxy.

Remodelling to coś, co klienci dostrzegają na pierwszy rzut oka, natomiast ogromna praca została włożona także w obszary niewidoczne dla klientów. To między innymi praca z franczyzobiorcami, dostarczenie im narzędzi do skutecznego prowadzenia biznesu na co dzień.

Jakich?

Wprowadziliśmy szereg rozwiązań technologicznych w tym przede wszystkim aplikację Frappka do zarządzania sklepem, która pozwala m.in. na zdalne analizowanie danych sprzedażowych w czasie rzeczywistym. W tym procesie skupiamy się na tym, czego oczekują klienci, nie tylko ci, którzy już są z nami, ale także  najmłodsze pokolenie, które dopiero wchodzi na rynek i będzie zmieniało jego kształt.

A czego oczekują?

Wcześniej wielu klientów nie postrzegało Żabki jako platformy, która może im ułatwić życie. Zaczęliśmy wsłuchiwać się w potrzeby wszystkich grup naszych klientów. Znalazło to odzwierciedlenie w zmianach asortymentowych, rozszerzeniu oferty,  skróceniu czasu obsługi oraz innowacjach, które wprowadziliśmy i które chcemy rozwijać w kolejnych latach.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 8

  • 7
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony