REKLAMAKongres Alkohole i Napoje 2018 - Baner Główny
Krzysztof Tokarz, prezes GK Specjał

Krzysztof Tokarz, prezes GK Specjał (fot. materiały prasowe)

Szef Specjału cieszy się z kolejnych świetnych wyników sprzedażowych. Firma wyrasta na jednego z głównych graczy w polskim hurcie. Grupa stawia na franczyzę i liczy, że zakończy rok z liczbą 8 tys. sklepów.

REKLAMAFBK 2018 - belka w artykułach - (sierpień-wrzesień 2018)

– W hurcie zanotowaliśmy ponad 15-proc. wzrost sprzedaży. To naprawdę świetny wynik jak na sektor hurtowy, który boryka się z wieloma problemem i wyzwaniami. Sprzedaż rozwija się naprawdę dobrze, obsługujemy już niemal wszystkie podmioty, które chcielibyśmy obsługiwać. To oznacza, że stajemy się jednym z głównych graczy na krajowym rynku hurtowym – zapewnia Krzysztof Tokarz.

Łączne obroty sieci franczyzowych, których operatorem jest Specjał, czyli Nasz Sklep i Livio po połączeniu z Rabatem Detal, według prognoz sięgną na koniec 2018 r. niemal 10 mld zł.

– Sam Rabat wniesie ponad 1 mld zł obrotu. Systematycznie rozwijamy sieci sklepów własnych, m.in. poprzez przejęcia sklepów od naszych franczyzobiorców, którzy chcą wycofać się z biznesu. My im to umożliwiamy odkupując sklepy. Jednak naszym podstawowym biznesem jest franczyza. Jesteśmy zainteresowani bardzo mocnym rozwojem w tym obszarze – podkreśla szef Specjału.

Na koniec tego roku pod szyldami franczyzowymi Grupy będzie działało ok. 6,5 tys. sklepów. Do tego należy doliczyć ok. 1,2 tys. sklepów Rabat Detal, co łącznie to daje ok. 7,7 tys. placówek handlowych.

– W dalszym ciągu rozglądamy się za możliwościami akwizycji. Sądzę, że ten rok zakończymy liczbą niemal 8000 sklepów. To potężna skala – podsumowuje Krzysztof Tokarz.

Po przejęciu Rabatu Detal przez GK Specjał prezes Tokarz zapowiadał w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl, że jeszcze w tym roku prowadzona przez niego firma może pokusić się o sfinalizowanie kolejnych transakcji, a w kręgu zainteresowania są sieci hurtowe i detaliczne.

– Planujemy dalsze przejęcia. Jesteśmy zainteresowani firmami hurtowymi, ale przede wszystkim firmami, które prowadzą sklepy własne oraz franczyzowe. Co istotne transakcji na polskim rynku detalicznym i hurtowym będzie coraz więcej, a to dlatego, że rynek handlowy jest coraz trudniejszy. Widzimy, że rośnie liczba firm chętnych do rozmów i konsolidacji. Chcemy z tego trendu korzystać i budować skalę naszej grupy – przekonywał menedżer.

Jak informowały wiadomoscihandlowe.pl 27 lipca, należąca do GK Specjał spółka PSH Nasz Sklep została 100-procentowym udziałowcem sieci sklepów Aligator. To pokłosie przejęcia przez Nasz Sklep sieci Rabat Detal od PGD – spółki kontrolującej dotychczas Aligatora.

Sklepy sieci Aligator to 22 placówki, które znaleźć można w 19 miastach, głównie na terenie województwa dolnośląskiego, ale także opolskiego i śląskiego. Lokalizacje Aligatora zwykle mieszczą się na niewielkiej powierzchni, od 80 mkw. do 120 mkw. Pojedyncze placówki realizują średnio około 60-120 tys. zł obrotów.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Jędrek 1 7 dni temuocena: 100% 

    Nic dziwnego, że rośnie skoro jego dotychczasowy największy konkurent zza miedzy, pomiędzy jednym dołkiem golfowym a drugim postanowił doprowadzić firmę do bankructwa. WH zajmą się bliżej tematem? Jest równie ciekawy jak Specjał i PiotriPaweł.

    oceń komentarz
do góry strony