REKLAMAMARKET ROKU 2019 - Baner Główny (styczeń 2019)
Krzysztof Tokarz, prezes GK Specjał

Krzysztof Tokarz, prezes GK Specjał (fot. materiały prasowe)

– Producenci powinni inwestować w Specjał, wspierać nasze działania, bo w pewnym momencie mogą w nas mieć jedynego albo jednego z nielicznych dużych dystrybutorów – mocnego polskiego partnera na rynku, realną alternatywę dla międzynarodowych sieci handlowych – przekonywał prezes GK Specjał Krzysztof Tokarz podczas XXI Międzynarodowych Targów „Biznes – Żywność – Medycyna – Auto Flota RZESZÓW 2018”, które odbyły się w dniach 7 – 8 listopada 2018 r.

REKLAMAKongres Mięsny 2019 - belka w artykułach (styczeń 2019)

Krzysztof Tokarz, prezes GK Specjał i gospodarz targów, zachęcał producentów do zacieśniania współpracy z największym rodzimym dystrybutorem spożywczym i podkreślał, że od dobrej współpracy w znacznym stopniu zależy przyszłość polskiego rynku spożywczego, w tym także samych firm producenckich.

– Producenci zdają sobie sprawę, że potrzebują partnera, który jest w stanie zrealizować ich potrzeby, dotrzeć tanio i skutecznie do jak największej liczby detalistów i sprzedać jak najwięcej ich towaru. Każdy producent próbuje sprzedać jak najwięcej, jak najniższym kosztem. Szuka partnera, który jest w stanie zrealizować te cele, a gdy go znajdzie, to rozwija współpracę. Jeśli jednak zbyt mocno zwiąże się z jednym partnerem, może zostać przez niego zdominowany – mówił prezes GK Specjał podczas debaty.

Krzysztof Tokarz przywołał przykład Eurocashu, największego dystrybutora FMCG w Polsce

– Wielu producentów jest już przyciśniętych do ściany, być może nawet za tą ścianą, i nie są w stanie dać Eurocashowi lepszych warunków, bo po prostu ich na to nie stać. Niektórzy mówią „Stop, dalej nie idę, bo tak naprawdę jestem już po szyję w wodzie, a im więcej dam, tym bardziej będę się zanurzał. Dla mnie lepiej będzie, gdy część sprzedaży przeniosę do innego partnera.” Część producentów zastanawia się w tej sytuacji – jak nie Eurocash to kto? Czy jest w Polsce taka siła dystrybucyjna i detaliczna, która jest w stanie w jakiś sposób zastąpić tę dystrybucję Eurocashu? Obecnie są jeszcze na rynku alternatywy, w tym Specjał. Jesteśmy dużą firmą, dobrze zorganizowaną, posiadamy bardzo duży kapitał, mamy dobre wyniki finansowe. Stać na bardzo dużo, ale w tym muszą nam pomóc producenci. Stąd moja teza, że od producentów bardzo dużo zależy – kontynuował Tokarz.

Zdaniem biznesmena, producenci powinni zmienić swoje przekonanie, że najlepiej sprzedawać swoje produkty bezpośrednio wielkim międzynarodowym sieciom dyskontów czy hipermarketów. Jego zdaniem, mogą na tym dużo stracić.

– Rynek polski, zwłaszcza detaliczny, różni się od wielu zagranicznych. Nie można go porównać do rynków Francji, Austrii, Niemiec itd. W Polsce handel rodzimy jest cały czas bardzo mocny, utrzymuje wysokie udziały w całości sprzedaży i w moim przekonaniu niesłuszne są obawy, że będzie stopniowo zanikał. Ja uważam, że polski handel detaliczny staje się coraz mocniejszy. Oczywiście wiele sklepów pada, ale większość radzi sobie doskonale. Nasze sieci franczyzowe okrzepły, mają coraz większe doświadczenie i wiedzę, wdrażają nowe technologie i rozwiązania. Polscy kupcy dają sobie radę – zapewniał.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 7

  • 4
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 2
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (6)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~gienek 6 22 dni temu

    Nie macie moi drodzy pomysłu na rozwój !

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Kolo 5 27 dni temuocena: 100% 

    Kolo do Janusza Bać pola już niema, żadnego oddziału nie ma wszystko w likwidacji.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Kolo 4 27 dni temuocena: 100% 

    No tak tylko że specjal istnieje a bać pol się skończył, bać pola już nie ma.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Arej 3 27 dni temuocena: 100% 

    firma: PPHU"SpecjaŁ" sp. z o.o. wypracowała 1 102 037 841zł czyli 1,1 miliarda nie 10 jak w artykule. i zysk na poziomie 662 936 zł co daje rentowność 0,05% takie zyski generują dwa średnie sklepy spożywcze :-) Pan Prezes mija się z prawdą

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Janusz 2 27 dni temu

    Bac pół prawie upadł, zostały z 3 oddziały tylko z 17

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~abc 1 27 dni temu

    nie wydaje mi się że specjał jest 10x większy od bać pol. wystarczy pójść do krs i sprawdzić liczby o których mówi prezes.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony