REKLAMAMarket Roku 2018  - baner główny
Producenci FMCG zlecają ponad 40 proc. wszystkich badań rynku i opinii w ujęciu wartościowym

Producenci FMCG zlecają ponad 40 proc. wszystkich badań rynku i opinii w ujęciu wartościowym (fot. Pixabay CC0)

Organizacja Firm Badania Opinii i Rynku (OFBOR) jest związkiem pracodawców skupiającym wyłącznie certyfikowane agencje badawcze. Od momentu powstania w 1997 roku agencja promuje utrzymywanie w badaniach najwyższych standardów metodologicznych i etycznych. Z publikowanego co rok raportu dowiadujemy się, jakie firmy najczęściej realizują badania na potrzeby branży FMCG, a także jakie kwoty przeznaczają na badania detaliści i producenci.

REKLAMAEC Alkohole - belka w artykułach - DRINCO II

OFBOR to jedyna w Polsce organizacja branżowa skupiająca wyłącznie agencje badawcze. Organizacja propaguje i kontroluje przestrzeganie najwyższych standardów metodologicznych, realizacyjnych i etycznych. Stworzyła w tym celu PKJPA – najbardziej rozwinięty w Polsce program certyfikacji badań opinii i rynku.

W wydawanym co roku przez Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii – branżowe stowarzyszenie ekspertów – raporcie pt. „Badania marketingowe – cała prawda o konsumencie” znajdujemy m.in. ciekawe informacje na temat badań realizowanych na potrzeby firm handlowych oraz producentów FMCG.

Szacowana przez PTBRiO łączna wartość rynku badań wyniosła w 2016 r. ok. 685 mln zł, co oznacza spadek o ok. 3,3 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Z tej kwoty estymowane przez PTBRiO przychody Grupy Nielsen (wraz z PBS) wyniosły ok. 170,9 mln zł. Druga pod tym względem okazała się grupa Kantar Insights (spółki Kantar Millward Brown i Kantar TNS), która osiągnęła ok. 141,8 mln zł przychodów, odnotowując jednak ich spadek o -16,4 proc. Trzecie miejsce zajęła GfK Polonia z przychodem 97,8 mln. Firma ta odnotowała wzrost przychodów, o 14,9 proc. – był to największy wzrost w ujęciu kwotowym.

Jako zleceniodawcy badań rynku i opinii kluczową rolę odgrywają producenci FMCG, którzy w 2016 r. wydali aż 40,7 proc. nakładów na badania łącznie. Jest to wzrost o 7 proc. w stosunku do roku 2015. Firmy handlowe miały udział w wydatkach na badania rynkowe w wysokości 6,2 proc. całego rynku, co oznacza spadek o 1,7 proc. w stosunku do 2015 r.

Bardziej szczegółowe dane prezentujemy poniżej na infografikach pochodzących z raportu PTBRiO na rok 2017/18.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"