REKLAMAPRIM (KABANOS) - Baner Główny (03-16 kwietnia 2020)
[zdj. ilustracyjne]

[zdj. ilustracyjne] (fot. mat. prasowe Polomarket)

Epidemia zmieni zachowania konsumentów w pięciu kluczowych obszarach: popytu na świeże produkty, sprzedaży online we wszystkich kategoriach towarów, roli sklepów convenience, podejścia do zasad bezpieczeństwa i higieny oraz lojalności klientów – wylicza dla portalu wiadomoscihandlowe.pl Patryk Rudnicki, menedżer w Bain & Company Poland/CEE.

REKLAMADOBROWOLSCY - Syty Wilk Pomaga - Belka w artykułąch (06.04 - 01.03.2020)

– W krótkim okresie, w większości kategorii non-food, w których produkty nie są towarami pierwszej potrzeby, np. dobra luksusowe, kosmetyki, odzież, elektronika, spodziewamy się spadku sprzedaży. W czasie epidemii konsumenci koncentrują się na zakupie najbardziej potrzebnych produktów takich jak żywność, czy produkty dla dzieci. Popyt na te towary, po chwilowym wzroście spowodowanym paniką, stabilizuje się. Produkty higieniczne, związane z ochroną zdrowia, czy też chemia gospodarcza w okresie kryzysu kupowane są znacznie częściej, a potem zapotrzebowanie na nie gwałtownie spada do poziomu sprzed epidemii. Zakupy w kategorii uznaniowej – takie jak np. ubrania, elektronika, kosmetyki, czy alkohol, w czasie kryzysu są na znacznie niższym poziomie. Po zakończeniu kryzysu popyt na te produkty może gwałtownie wzrosnąć – analizuje Patryk Rudnicki.

Epidemia koronawirusa bez wątpienia zmieni zachowania konsumentów. Eksperci z firmy Bain & Company przewidują, że w dłuższym okresie będzie to dotyczyć pięciu kwestii: popytu na świeże produkty, sprzedaży online we wszystkich kategoriach towarów, roli sklepów convenience, podejścia do zasad bezpieczeństwa i higieny oraz lojalności klientów.

Świeże produkty: W związku z koniecznością zadbania o podstawowe potrzeby żywieniowe, konsumenci przykładają obecnie bardzo dużą wagę do produktów świeżych. Mając nieco więcej czasu na zakupy, klienci są w stanie dokładniej ocenić, które sklepy oferują asortyment wyższej jakości. Wybiegając w przyszłość, detaliści po okresie epidemii będą mogli wykorzystać kategorię świeżą, by wyróżnić się na tle konkurencji ze względu na większą świadomość i uwagę przykładaną do zakupów tych produktów przez klientów.

Sprzedaż online: Rola kanału online w czasie kryzysu związanego z COVID-19 w naturalny sposób zwiększa się. Dla wielu kategorii non-food jest to jedyny kanał sprzedaży. W tej sytuacji nawet klienci, którzy standardowo dokonują zakupów danej kategorii wyłącznie w sklepach stacjonarnych, siłą rzeczy muszą przenieść się do sklepów internetowych lub po prostu zrezygnować z zakupów. Spora grupa klientów, którzy wcześniej kupowali online, zwiększa częstotliwość oraz wartość zamówień. Przewidujemy, że zachowania te na stałe zwiększą penetrację online wielu kategorii, ponieważ klienci zwyczajnie przekonają się do kanału internetowego w ramach wielotygodniowego budowania doświadczenia zakupowego.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 5

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMAPPH 2020 - PROMOCJA 25% - Half Page (kwiecień - maj 2020)
do góry strony