REKLAMAMLEKOVITA - Wypasione 2020 - Baner Główny (01-10.06.2020)
[zdj. ilustracyjne]

[zdj. ilustracyjne] (fot. mat. prasowe Polomarket)

Strona 2 z 2
REKLAMANutrend - MAGNESLIFE LIQUID - belka w artykułach (03-08.06.2020)

Rola sklepów convenience: Analizując doświadczenia z innych krajów w trakcie kryzysu związanego z epidemią COVID-19, możemy zaobserwować, że wielu konsumentów decyduje się na zakup artykułów pierwszej potrzeby w sklepach znajdujących się w ich bezpośrednim sąsiedztwie, nie tylko ze względu na ich bliskość, ale również percepcję niższego ryzyka (np. mniej ludzi w jednym pomieszczeniu). To w naturalny sposób premiuje sklepy convenience, również wśród grupy klientów, którzy wcześniej robili zakupy wyłącznie w większych formatach. Jest to także okazja do rozwinięcia oferty zaspokajającej potrzebę spożywania ciepłych posiłków poza domem w realiach zamkniętych restauracji, barów i kawiarni. Mały format ma kolejny impuls do wzmocnienia asortymentu food-to-go.

Zasady bezpieczeństwa i higieny: Wzmożona uwaga i ostrożność podczas robienia zakupów sprawia, że klienci stają się bardziej świadomi i wymagający w zakresie przestrzegania higieny w sklepach. Oczywiście obsługiwanie klientów w lateksowych rękawiczkach to stan przejściowy, ale w przyszłości detaliści będą musieli podwyższyć standardy w tym obszarze, ponieważ klienci będą tego od nich oczekiwać. Wdrożenie wysokich standardów bezpieczeństwa i higieny oraz odpowiednia ich komunikacja mogą stać się w krótkim czasie czynnikiem wyróżniającym na tle konkurencji. Jest to w szczególności ważne dla kategorii produktów, których sprzedaż wyraźnie rośnie w kanale online.

Lojalność klientów: Zaspokojenie potrzeb klientów w okresie epidemii może być kluczowym czynnikiem w budowaniu ich lojalności w dłuższym okresie. Detaliści stoją w obliczu możliwości zapewnienia klientom poczucia bezpieczeństwa oraz ulgi w trudnym dla nich czasie. Możemy się spodziewać, że gracze, którzy zapewnią odpowiednio wysoki poziom doświadczenia zakupowego podczas COVID-19 i sami przetrwają kryzys, będą w przyszłości czerpać z lojalności tych klientów.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 5

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony