REKLAMAMLEKOVITA - Święta Mascarpone/Twaróg - Baner Główny (08-13.12.2019)
Szymon Mordasiewicz, Commercial Director Panelu Gospodarstw Domowych w GfK Polonia

Szymon Mordasiewicz, Commercial Director Panelu Gospodarstw Domowych w GfK Polonia (GFK)

Strona 2 z 4
REKLAMAStoisko mięsne - belka w artykuła (14.11.-31.12.2019)

Nie do końca. W przypadku niektórych kategorii tak, ale np. w przypadku kategorii produktów chłodzonych ewidentnie widać, że dodatkowy zastrzyk gotówki pozwolił kupować produkty, których wcześniej gospodarstwa domowe nie miały na swojej liście. Można powiedzieć, że zwiększony dochód rozporządzalny pozwolił zaspokoić wcześniejsze potrzeby zakupowe, które nie były zaspokojone względu na to, że nie było pieniędzy na te konkretne produkty.

Tradycyjna rodzina, codziennie przygotowująca posiłki, otrzymując regularnie 500 zł, 1000 zł lub 1500 zł miesięcznie mogła spróbować żywności chłodzonej i uwolnić trochę czasu.

Artykuły jednorazowe do pielęgnacji domu były też bardzo szybko rosnącą branżą w grupie beneficjentów (wzrost o 9,4 proc.) Warto zauważyć, że te produkty zyskały popularność dzięki większej penetracji i wyższą ceną. To jest kategoria, która rosła dzięki temu, że konsumenci zaczęli kupować produkty trochę droższe. Dzięki 500+ rósł również segment kosmetyków w grupie beneficjentów o 8,9 proc., wobec 1 proc. w grupie nieobjętej 500+. Tu nastąpił wzrost wolumenu sprzedaży.

Jak 500+ wpłynęło na zaspokojenie potrzeb dzieci i młodzieży z rodzin uposażonych?

Z przeprowadzonego badania wynika, że aż 60 proc. rodzin powiedziało, że posiadając dodatkowy zastrzyk gotówki, zacznie odkładać pieniądze na swego rodzaju oszczędności. I rzeczywiście to zrealizowały. 36 proc. rodzin powiedziało, że zastanowi się nad zakupem produktu finansowo-ubezpieczeniowego dla dzieci, a 55 proc. rodzin, mając perspektywę dodatkowej gotówki powiedziało, że zwiększa wydatki na dobra trwałego użytku, jak elektronika, AGD, wyposażenie wnętrz. Połowa planowała przeznaczyć pieniądze przeznaczą na cele rodzinne, wyjazdy i rekreację.

Badania pokazują, że program socjalny poprawia kondycję rodzin. Połowa beneficjentów zadeklarowała, że dzięki 500+ będzie spędzać więcej czasu razem na wyjazdach. 67 proc. beneficjentów powiedziało, że będą kupować więcej produktów dla dzieci, takich jak odzież, obuwie, zabawki, elektronika dziecięca. W tym kierunku szły deklarowane wydatki pieniędzy z programu 500+. Na pytanie, czy program poprawia poczucie kondycji finansowej, 70 proc. rodzin odpowiedziało „tak”.

Co wprowadzenie programu 500 + oznaczało dla rynku FMCG?

Są tacy, którzy wygrali na tym więcej, ale są tacy którzy wygrali mniej albo nic. Z jednej strony marki prywatne i marki własne wzmocniły się dzięki 500+. Zbadaliśmy, jak ważne są marki prywatne dla beneficjentów i tych, którzy beneficjentami programu nie są. Różnice są diametralne. Po roku trwania programu w grupie uprawnionych marki prywatne wzrosły do 21,4 proc. z poziomu 16,3 proc.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony