REKLAMAMLEKOVITA - Baner Główny - WIELKANOC (kwiecień 2019)

(fot. materiały prasowe)

Kapituła Programu AdRetail Inspirio przeanalizowała blisko 3 tys. gazetek promocyjnych, wydanych w I półroczu 2017 roku. Publikacje miały łącznie ponad 27 tys. stron. Ich powierzchnia całkowita wyniosła prawie 15 mln cm kw. Analizie poddano gazetki 4 dyskontów, 15 supermarketów, 7 hipermarketów i 10 sieci convenience. Były one porównywane, w ramach swoich segmentów, pod względem atrakcyjności rynkowej i wizualnej, oryginalności, innowacyjności, walorów estetycznych, a także funkcjonalności.

REKLAMAKongres Rynku FMCG - Belka w artykułach (kwiecień 2019)

– Program AdRetail Inspirio jest odpowiedzią na potrzeby rynkowe, zarówno sieci handlowych, jak i konsumentów. Postawiliśmy sobie za cel wyłonienie najlepszych na rynku gazetek wśród dyskontów, supermarketów, hipermarketów oraz sieci convenience. Dzięki precyzyjnej i mrówczej pracy naszych ekspertów, odpowiedzieliśmy na ważne pytania, np. która z sieci ma najlepiej wyeksponowane ceny, promocje i produkty, a także czyje gazetki są najbardziej estetyczne – mówi Norbert Kowalski, przewodniczący Kapituły i Dyrektor Zarządzający Siecią AdRetail.

Przeważająca większość ekspertów wyróżniła Lidla w kategorii dyskontów. Uznano, że układ graficzny gazetek tej sieci jest bardzo przejrzysty. Ceny są jasno przypisane do produktów, a promocje – wyraźnie zaznaczone. Poza tym grupy towarowe są mocno od siebie oddzielone. Podkreślane są cechy szczególne artykułów. Same rabaty zawsze są powiązane z istotnymi informacjami na temat asortymentu. Do zakupu zachęca nie tylko obniżka, ale też konkretny przekaz. Prosta kolorystyka, duże obrazy i wyraźne cenówki wyróżniają publikacje tej sieci na tle konkurencji.

– Bardzo cieszymy się z tego, że nasze gazetki zostały uznane za atrakcyjne, przejrzyste i estetyczne. Publikacje są odpowiedzią na potrzeby oraz sugestie naszych klientów. Lubią oni szybko i łatwo pozyskiwać informacje dotyczące wysokiej jakości produktów, walorów zdrowotnych oraz atrakcyjnych, niskich cen. Wszystkie opinie konsumentów i ekspertów są dla nas bardzo wartościowe. Uważnie też weryfikujemy wyniki różnych badań. Zatem wnioski z tej analizy również wyznaczają kierunek naszego dalszego rozwoju. Wyróżnienie Kapituły oczywiście mobilizuje nas do kolejnych działań. Dobrze jest otrzymać taką informację zwrotną, która wzmacnia naszą codzienną aktywność – zapewnia Aleksandra Robaszkiewicz, PR Manager Lidl Polska.

W ocenie większości członków Kapituły, czytelność gazetek Intermarche jest wzorcowa dla innych supermarketów. Bardzo dobrze wyeksponowane ceny i upusty ułatwiają szybkie skanowanie promocji. Dużym atutem jest też powtarzalność układu publikacji, co ułatwia klientom odnajdywanie artykułów. Grafika jest im przyjazna i pozbawiona promocyjnej agresji. Ponadto, informacje o asortymencie są czytelnie przedstawione.

– Kluczowe dla nas jest dopasowanie gazetek do potrzeb klientów, dlatego nasze publikacje cechuje zwięzła komunikacja najważniejszych informacji. Konstrukcja opiera się na wynikach szeregu badań, ale też na obserwacji rynku. Ogromnie cieszy nas wyróżnienie przyznane przez Kapitułę Programu. Wskazuje ono, że kierunek, w jakim zmierzamy, jest właściwy. Nagrodę traktujemy jako impuls do dalszego, skutecznego działania – komentuje Anna Oriol, lider zespołu ds. gazetek handlowych sieci Intermarche.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 4

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony