REKLAMAATLANTA POLAND - BAKAL - ŚWIĘTA - BANER GŁÓWNY (GRUDZIEŃ 2019)
Luis Amaral, prezes Grupy Eurocash

Luis Amaral, prezes Grupy Eurocash (fot. materiały prasowe)

Czas dominacji hipermarketów skończył się. Po nich przyszedł czas dyskontów. Ale obecnie konsument oczekuje więcej, niż tylko niskiej ceny. Szybko rosnące trendy – convenience, premiumizacja, personalizacja – to znakomita wiadomość dla handlu niezależnego, który jest wprost stworzony do tego, by odpowiadać na takie potrzeby konsumentów. Eurocash chce im w tym pomóc – przekonuje Luis Amaral, prezes Grupy Eurocash.

REKLAMAATLANTA POLAND - BAKAL - ŚWIĘTA - BELKA W ARTYKUŁACH (09-24.12.2019)

Jeszcze kilkanaście lat temu byliśmy świadkami szybkiego rozwoju hipermarketów, które przyciągały tłumy klientów. Potem nadszedł czas dyskontów, które kusiły niską ceną – to format najbardziej efektywny kosztowo, stworzony po to, by mógł oferować najniższe ceny. Jednak, zdaniem Luisa Amarala, dzisiejszy konsument potrzebuje więcej, przykłada coraz większą wagę do bliskości sklepów, do wygody, do jakości.

– Od 25 lat, od kiedy jestem w Polsce, po raz pierwszy obserwuję trend, że to nie ja muszę biec za konsumentem, tylko konsumenci zaczynają przychodzić do nas. Oczywiście bardzo jasno widzimy, że zwiększa się dochód na mieszkańca. Widzimy również trend w starzeniu się społeczeństwa. Coraz bardziej stajemy się niewolnikami telefonów, wszystko chcemy robić przez telefon. Coraz ważniejsza staje się wygoda. Konsument coraz większą uwagę zwraca też na zdrowie, na to czy to, co je, jest dla niego dobre. Konsument nie chce być klasyfikowany do grupy A, B czy C, chce być po prostu sobą. Widzimy również nowy trend premiumizacji – konsument jest w stanie wydać więcej pieniędzy za produkt, który ma dla niego znaczenie. I to też przekłada się na coraz większe wymagania w stosunku do producentów, hurtowników i detalistów. Ale te wszystkie trendy to znakomita wiadomość dla rynku niezależnego, ponieważ duzi detaliści nie zostali stworzeni tak, aby odpowiadać na te potrzeby – przekonuje prezes Eurocashu.

Zdaniem Amarala, niezależne sklepy osiedlowe najlepiej orientują się w preferencjach poszczególnych klientów – ekspedienci znają ich często z imienia i nazwiska, pamiętają jego gust, ulubione produkty, zwyczaje. W tym sensie oczekiwana przez konsumentów personalizacja oferty oznacza, że trendy rynkowe sprzyjają małym, lokalnym detalistom.

Sprzyja im też demografia. Obserwujemy starzenie się społeczeństw, maleje średnia liczba osób w gospodarstwie domowym, a jednocześnie rośnie ich dochód rozporządzalny. Luis Amaral przytacza dane, z których wynika, że w ciągu ostanich 20 lat średnia liczebność gospodarstw domowych spadła o 16 proc., to statystycznie pół osoby mniej na gospodarstwo domowe, a są to szacunki konserwatywne. Osoby starsze i z mniej licznych rodzin coraz mniej chętnie robią duże zakupy tygodniowe, wolą kupować częściej, w sklepie sąsiedzkim.

Atutem sklepów niezależnych jest też ich duża liczebność i gęsta sieć – to według szefa Eurocashu dobra baza do rozwoju e-commerce.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (2)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Roberts 2 2 miesiące temuocena: 100% 

    Eurocash to pasmo sukcesów , świadczą o tym zwłaszcza notowania spółki. Dzisiaj już chyba nie wystarczy założyć szalik i udawać mędrca. Trzeba pracować, albo dać szansę nowym, ze świeżym spojrzeniem na handel, dbającym o ludzi i warunki pracy

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~? 1 2 miesiące temu

    ... rzekł ekspert od handlu detalicznego. Tylko dlaczego sieci detaliczne przynoszą EC tyle strat?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony