REKLAMAHELIO - główny - masy

Jak informuje RetailPlanet sieć e.Leclerc testuje nowe rozwiązanie w zakresie odbioru zakupów online. Punkty odbioru przesyłek, dotychczas przeznaczone dla zmotoryzowanych kierowców, mają być udostępnione także pieszym klientom. Mogą one być zlokalizowane w centrach miast. Także Auchan zdecydował o rozwoju własnej sieci odbioru przesyłek po tym, jak sukcesem zakończyły się testy prowadzone w dwóch lokalizacjach.

REKLAMAFBKCH - Belka w artykułach
Himerparket E.Leclerc we Francji

Himerparket E.Leclerc we Francji (mat. prasowe )

Nowy punkt obioru przesyłek Leclerc, nazwany “pedestrian drive” (w wolnym tłumaczeniu: podjazd dla pieszych) to lokal o ok. 50 mkw powierzchni, przeznaczony do odbierania zakupów online przez osoby niezmotoryzowane. W punkcie można będzie odbierać zakupy zrobione w serwisie online, gdzie obecnie dostępnych jest ok 12 tys. produktów codziennego użycia, w tym spożywczych. Zdaniem PlanetRetail producenci powinni zdawać sobie sprawę z faktu, że wśród Francuzów rośnie chęć robienia zakupów online, a dla podtrzymania tego trendu ważne jest, aby zamówienia mogły być odbierane także w takich miejscach, jak ścisłe centra miast.

Punkty dla zmotoryzowanych typu drive-thru we Francji są zwykle zlokalizowane na przedmieściach, jednak w miarę rozwoju e-handlu detaliści coraz chętniej spoglądają w stronę centrów miast, chcąc umożliwić łatwy odbiór zamówień także klientom tam mieszkającym.

Odbiór własny jest znacznie bardziej opłacalny dla handlowców od dostarczania przesyłek do domu. Chęć wypróbowania rozwiązań wielkomiejskich to pomysł detalistów, którzy mają nadzieję, że przeniosą część obrotów do zyskowniejszych punktów odbioru przesyłek. Lokalizacja takich placówek w centrach miast i innych ruchliwych miejscach to także dobry sposób na utrwalanie świadomości marki u licznych przechodniów.

Analitycy PlanetRetail zwracają jednak uwagę na jeden poważny mankament – otóż czynsze w centrach miast są z reguły znacznie wyższe, więc aby cały biznes się opłacił, obroty muszą być duże.

Francuska konkurencja Leclerca, sieć Auchan, zaczęła rozwijać własny system click&collect, pod nazwą Packcity Lockers. Problemem tego serwisu jest fakt, że nadaje się on tylko do obsługi mniejszych paczek, a zupełnie nie może obsługiwać dostaw towarów delikatnych, takich jak świeża żywność.

System funkcjonuje na podobnej zasadzie jak polski InPost. Szafki ze skrytkami dostępne są przez całą dobę, a odbiór przesyłki trwa niecałe 30 sekund. Serwis sprawdził się w hipermarketach w Leers i Plaisir, teraz ma być wprowadzany do kolejnych placówek.

RetailPlanet odnotowuje, że systemy click&collect stają się coraz bardziej popularne wśród największych globalnych detalistów, którzy poszukują sposobów na obniżenie kosztów pracy, co jest szczególnie ważne w momencie, gdy płace minimalne rosną zarówno na rynkach wschodzących, jak i rozwiniętych. Także Walmart i Carrefour prowadzą próby z automatycznymi punktami odbioru przesyłek, zlokalizowanymi w dużych placówkach handlowych. Odzew konsumentów jest generalnie pozytywny.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"