REKLAMAMLEKOVITA - Baner główny - WPC (sierpień 2018)
44 proc. wzrostów sprzedaży grupy Leclerc wygenerowały hipermarkety

44 proc. wzrostów sprzedaży grupy Leclerc wygenerowały hipermarkety (fot. mat. prasowe E.Leclerc)

Francuska sieć ogłosiła wyniki finansowe za 2017 r., raportując wzrost sprzedaży o 2 proc. rok do roku, z wyłączeniem paliwa. Firma wypracowała przychody w wysokości 37,2 mld euro. Z uwzględnieniem paliw sprzedaż wzrosła o 3,2 proc., do kwoty 44,83 mld euro.

REKLAMAFBK 2018 - belka w artykułach - (sierpień-wrzesień 2018)

Hipermarkety zwiększyły przychody 0 1,4 proc. i w sumie odpowiadają za 44 proc. wzrostu sprzedaży ogółem. Natomiast sprzedaż w kanale e-commerce zwiększyła się o 10,3 proc. i w 30 proc. przyczyniła się do ogólnych wzrostów przychodów. Sieci sklepów specjalistycznych – Espaces Culturels i Brico-Jardi – zwiększyły sprzedaż o 4,4 proc.

Głównym motorem wzrostów sprzedaży było zwiększenie się liczby klientów – w ciągu roku liczba kupujących wzrosła o 2,5 proc. Dobrze sprawowały się marki własne Leclerca – sprzedaż Marque Repère wzrosła o 1,6 proc. podczas gdy generalnie na rynku sprzedaż marek własnych lekko spadła.

– W 2018 r. będziemy kontynuować program modernizacji placówek, tak aby lepiej spełniały oczekiwania konsumentów i dostawców. W zakresie rozwoju sieci do głównych działań należeć będzie ekspansja w Paryżu, a także stworzenie i rozwój nowego konceptu, w całości dedykowanemu żywności organicznej i bio – zapowiedział Michel-Edouard Leclerc, prezydent Grupy Leclerc.

W Polsce grupa super- i hipermarketów E.Leclerc osiągnęła w 2017 roku obroty na poziomie 2,8 mld złotych. Jest to najlepszy wynik marki w ciągu ostatnich lat i potwierdzenie słuszności wybranego kierunku rozwoju. Grupa coraz lepiej radzi sobie na bardzo konkurencyjnym rynku i jest w stanie odpowiedzieć na zróżnicowane potrzeby konsumentów. 

– Jesteśmy usatysfakcjonowani poziomem obrotów za 2017 rok. Cieszymy się tym szczególnie w kontekście ostatniego okresu trzyletniej deflacji na rynku spożywczym, która w 2016 nie pokrywała się w naszym przypadku ze wzrostem ilości produktów. Wyniki pokazują nie tylko  umocnienie E.Leclerc Polska, ale także dowodzą, że wybrany przez nas kierunek rozwoju jest słuszny. Zamierzamy kontynuować naszą strategię oferowania klientom szerokiego wyboru produktów, mocno stawiać na promocje, a także poszerzać naszą działalność o nowe lokalizacje – mówi Jean-Philippe Magré, prezes E.Leclerc Polska.

W 2017 roku w Polsce zostało otwartych 5 nowych sklepów E.Leclerc: w Tarnowie, Nowym Targu, Zakopanem,  Zbylitowskiej Górze i Tarnowcu. Dwie ostatnie placówki należą do nowego formatu marki –  E.Leclerc Express. Połączenie prowadzenia sprzedaży w super- i hipermarketach i mniejszych formatach stanowi odpowiedź na oczekiwania konsumentów. Inwestycja ta stała się możliwa dzięki wprowadzeniu nowych rozwiązań logistycznych.  Obecnie pod szyldem marki funkcjonuje 49 sklepów w 44 miejscowościach, na terenie 15 województw.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony