REKLAMAWitpak, baner główny (lipiec-sierpień 2019)

Klienci w internecie, inaczej niż w handlu tradycyjnym, często rezygnują z zakupów na ostatniej prostej, porzucając koszyk pełen produktów tuż przed płatnością. Źle skonfigurowany koszyk to podstawowy problem bardzo wielu sklepów internetowych. Pokazujemy na przykładzie, jak można sobie z nim poradzić.


W sklepie internetowym jednym z najbardziej istotnych elementów jest dobrze zoptymalizowany koszyk. Prezentacja produktów, wydatki na reklamę czy przeznaczone na sprawne funkcjonowanie systemu zasoby mogą pójść na marne, jeśli w momencie finalizowania zamówienia klient ma wątpliwości lub nieodpowiedni zasób wiedzy. Rezultat? Porzucone koszyki, dezinformacja klientów, zgłaszanie uwag i reklamacji.

Wprowadzenie nowych form dostawy w sklepie internetowym BRW w dotychczasowym koszyku podniosło stopień skomplikowania procesu zakupowego. Sprawiło to, że Klienci sklepu coraz częściej rezygnowali z zamiaru zrealizowania transakcji, będąc już na poziomie koszyka.

Konieczność usprawnienia kluczowych obszarów sklepu internetowego wynikała z decyzji biznesowych, które wsparte były zmianami logistycznymi. Zanim jednak przystąpiliśmy do optymalizacji serwisu, konieczne było dokładne przeanalizowanie aktualnej sytuacji i wszelkich dodatkowych czynników mogących mieć na nią wpływ. Otrzymane wyniki nie tylko dały szczegółowy obraz wszystkich składowych sklepu internetowego, ale również stały się podstawą do podjęcia kolejnych kroków. Wiedza na temat mocnych i słabych stron serwisu, analiza konkurencji czy dane dotyczące klientów, pozwoliły na wdrożenie zmian z zakresu dotychczasowego layoutu oraz funkcjonalności. Równolegle wprowadzone zostały nowe możliwości w zakresie zamówień i odbioru towaru.

Rzetelne przygotowanie się do zlecenia, merytoryczne wsparcie specjalistów Ideo i Ideo Force oraz owocna współpraca z Klientem pozwoliły na osiągnięcie zakładanych efektów, na które nie trzeba było długo czekać.

Black Red White - kim jest Klient?

Black Red White to jedna z największych polskich firm z branży meblarskiej. Szacuje się, że jej udział w rynku plasuje się na poziomie ok. 20%. Swoimi produktami wypełnia mieszkania milionów klientów (w kraju i za granicą) od ponad 25 lat.

Rozwój firmy spowodował, że oprócz standardowych zakupów w salonie, wprowadzona została również sprzedaż online. Od kilku lat BRW korzysta z rozwiązań informatycznych, które dostarczane są przez Ideo . Są one na bieżąco rozwijane i w tym czasie były kilkukrotnie wyróżniane:

  • Laureat kategorii „Ogród i Dom” 11. Edycji Webstarfestival
  • Wyróżnienie III edycji e-Commerce Polska Awards
  • Nominacja w konkursie Ekomersy 2017

   

Poleć innym

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~uxsiarz 1 6 dni temu

    To jest w sumie całkiem słuszny tytuł :) Może jakość koszyka jest lepsza w stosunku do tego co było wcześniej ale nie jest to dobry koszyk, niestety nawet w tak dużej agencji jak Ideo, świadomość UX'owa jest słaba...

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony