REKLAMAVOG - baner główny 2018
Na zdj. Wojciech Kruszewski, prezes Lewiatan Holding

Na zdj. Wojciech Kruszewski, prezes Lewiatan Holding (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Po wprowadzeniu zakazu handlu w niedziele, sieć Lewiatan utraciła ok. połowy wcześniejszych niedzielnych obrotów - szacuje Wojciech Kruszewski, prezes Lewiatan Holding w rozmowie z "Dziennikiem Gazetą Prawną".

REKLAMAMAURENT (EVEROAD) - belka w artykułach - I etap - (10-25.12.2018)

Z wypowiedzi Kruszewskiego wynika, że drugą połowę obrotów niedzielnych udało się sieci uratować, gdyż przeniosły się one na inne dni tygodnia, głównie sobotę i poniedziałek, ewentualnie nadal generowane są w niedzielę w tych sklepach Lewiatana, w których za ladą stają właściciele.

- Zakaz handlu w niedziele niechcący spowodował przesunięcie jeszcze większej liczby klientów do dyskontów, szczególnie w soboty. Tak jak podają oficjalne informacje, podobno z tego tytułu jest wzrost obrotów w dyskontach o ok. 7 proc. Jest to ogromny wzrost - powiedział Kruszewski "DGP" podczas Kongresu 590. Jak podkreślił, sieciom dyskontowym udało się ściągnąć klientów od konkurencji dzięki wydłużeniu godzin pracy i zainwestowaniu "ogromnych funduszy" w reklamę.

Szef Lewiatan Holding zwrócił też uwagę na aspekt społeczny zakazu handlu w niedziele, oceniając go jako pozytywny dla pracowników. - Jest u nas ok. 30 tys. pracowników, ludzie są z tego bardzo zadowoleni i szczęśliwi - powiedział Kruszewski.

Więcej na gazetaprawna.pl.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (3)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~gija888 3 23 dni temuocena: 100% 

    W pełni się zgadzam. Na zamkniętych niedzielach skorzystał tylko rynek nowoczesny czyli przede wszystkim dyskonty. Ich potężne nakłady na reklamę oraz współudział producentów sprzedając taniej dla dyskontów przyczynia się do zamykania sklepów rodzinnych. Konkurencja jest zbyt duża aby przetrwać na rynku i rozpocząć nowe inwestycje. Często obrót w niedzielę był większy niż ten w poniedziałek, marża wartościowa zdecydowanie też.Przed nami sporo upadków małych i rodzinnych sklepów.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Darek 2 23 dni temuocena: 100% 

    Niestety zamknięte niedziele powodują potężne spadki obrotôw w polskich sklepach, czego konsekwencją jest również to, że sporo sklepów dotąd rentownych, dzisiaj już rentownymi nie są. Tak to jest skoro politycznie ingeruje się w gospidarkę. Wielu pracownikom pasuje praca właśnie w niedzielę, można by im więcej np zapłacić, ale Solidarność i politycy przecież widzą lepiej. Zrobiono prezent Lidlom i Biedronkom.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~dominik 1 26 dni temuocena: 100% 

    Te przesunięcia nie dotyczą tylko Lewiatana czy hipermarketów - dotyczą także małych prywatnych sklepów! W średnich miejscowościach dostępność do dyskontów spowodował zmianę polityki zakupowej - klienci robią większe zakupy w piątek/sobotę w dyskoncie (taniej/marketing) natomiast odchodzą od małych, rutynowych zakupów, w lokalnych sklepach. Rodzinne sklepy sprzedają w weekend lody i piwo ... czy ktoś policzył ile małych/rodzinnych sklepów zostało zamkniętych po decyzji "wolnych niedziel"? W mojej okolicy 3 takie sklepy zostały zamknięte ...

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony