REKLAMAMarket Roku 2018  - baner główny
Reklam piwa w ostatnich latach było w telewizji coraz więcej

Reklam piwa w ostatnich latach było w telewizji coraz więcej (fot. Pixabay/CC0)

W ciągu ostatnich pięciu lat liczba minut emisji reklam piwa w telewizji wzrosła o 400 proc. - wynika z odpowiedzi Marka Tombarkiewicza, podsekretarza stanu w Ministerstwie Zdrowia na interpelację złożoną przez posła Arkadiusza Myrchę.

REKLAMAEC Alkohole - belka w artykułach - DRINCO II

Myrcha pod koniec października zwrócił się do resortu zdrowia z pytaniem o skutki planowanej nowelizacji ustawy alkoholowej, a dokładniej - nowe zasady reklamowania alkoholu w telewizji, radiu, kinach i teatrach. Przypomnijmy, że obecnie zakaz emisji takich reklam obowiązuje do godz. 20, a Ministerstwo Zdrowia chce go wydłużyć do godz. 23.

Zdaniem Myrchy, na zmianie prawa straciliby... uczniowie. Wynika to z faktu, iż wpływy z tytułu opłat z usług w zakresie reklamy napojów alkoholowych przekładają się bezpośrednio na budżet Funduszu Zajęć Sportowych dla Uczniów.

- Zmiana godzin emisji telewizyjnych reklam piwa będzie miała niewielki wpływ na zmniejszenie przychodów FZSU - odpisał posłowi Platformy Obywatelskiej Marek Tombarkiewicz z MZ. Jak zauważył sekretarz stanu, podczas gdy w ciągu minionych pięciu lat liczba minut emisji reklam piwa wzrosła o 400 proc., przychody FZSU wzrosły o 140 proc.

- Z danych Ministerstwa Sportu i Turystyki, w którego kompetencjach znajduję się FZSU wynika, że w strukturze grup podmiotów, które dokonały opłat z tytułu reklamy napojów alkoholowych w 2016 r., nadawcy telewizyjni stanowią 66 proc. podmiotów. Przewiduje się więc, że zmniejszenie liczby godzin emisji o 3 godziny dziennie nie powinno wpłynąć negatywnie na wpływy FZSU - tłumaczy Tombarkiewicz.

Czytaj także:
Sejm zaostrzył przepisy dotyczące sprzedaży alkoholu
Jest projekt kolejnej nowelizacji ustawy alkoholowej. Co proponuje Ministerstwo Zdrowia?

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"