REKLAMAPszczółka - Baner Główny - Pychałki (maj 2018)

(materiały własne)

W zestawieniu 16 największych telewizyjnych reklamodawców, aż siedem firm to sieci handlowe – wynika z danych Codemedia. Liderem zestawienia wydatków reklamowych jest Lidl, niżej uplasowały się Biedronka (5), Tesco (7), Kaufland (9), Neonet (10), Rossmann (12), Carrefour (13). Te same firmy pojawiły się w ubiegłorocznym zestawieniu.

REKLAMAKORAL - belka w artykułach - Bracia Koral (Smaki dzieciństwa) - maj 2018

Co ciekawe (spośród sieci handlowych), to przewodzący zestawieniu Lidl najbardziej ograniczył wydatki z ponad 70 mln zł, do ok. 64,7 mln zł (spadek o ok. 10 proc.). Biedronka zmniejszyła wydatki o ponad 3 mln zł (z 42,7 do (39,1), Tesco utrzymało wydatki reklamowe w TV na poziomie ponad 35 mln zł. Zaś elektromarkety Neonet wydały na reklamę więcej o prawie 4 mln zł, z 22,6 do 26,4 mln zł.

Podobnie jak Lidl, o ponad 5 mln zł zmniejszył swój budżet na reklamę w TV operator sieci drogerii Rossmann, spadły one z 28,1 do 23 mln zł.

Więcej na reklamę w TV wydała w 2017 r. Kaufland, który zwiększył budżet z 22,2 do 26,6 mln zł. Sieć Carrefour utrzymała wydatki a poziomie ponad 21 mln zł.

Warto także dodać, że w zestawieniu znalazło się także kilka marek FMCG, w tym Winiary (8), Nivea (11), Ibuprom (14) i Nestle (16).

Najsilniej reprezentowane w rankingu są branże retail oraz telekomunikacja. Obie jednak zakończyły 2017 rok z mniejszą ilością GRP (wskaźnik aktywności reklamowej), co oznacza spadek o odpowiednio 12 proc. i 6 proc. Spowodowało to spadek ich udziału w całym rankingu - z 85 proc. w 2016 roku na 74 proc. w 2017 roku. Po raz pierwszy do zestawienia weszła marka leku.

- Do drzwi rankingu puka również marka Pyszne.pl, której zabrakło 1,5 tysiąca GRP aby się w nim znaleźć. Warto zwrócić uwagę na jej dynamikę która wyniosła 140 proc. Jeśli utrzyma się na podobnym poziomie w 2018 roku uplasuje się wysoko w kolejnym zestawieniu – Bartosz Zientek, Group Account Director, Codemedia.

Ranking najaktywniejszych marek w telewizji jest przygotowywany cyklicznie przez dom mediowy Codemedia. W zestawieniu obejmującym 2017 rok po raz pierwszy zostały uwzględnione dane TSV+2.

W tekście wykorzystano materiały z serwisu wirtualnemedia.pl

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~The Observer 1 miesiąc temu

    GRP to nie złotówki, polecam sprawdzić - wydatki reklamowe to u Państwa tożsama liczba z liczbą zakupionych GRP - ten artykuł wprowadza w błąd

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony
"