REKLAMAPRIM (KABANOS) - GRILL - Baner Główny (29.04-30.06.2020)
Supermarket sieci Lidl w Poznaniu

Supermarket sieci Lidl w Poznaniu (materiały własne)

Sieci Lidl Polska i należąca do Grupy Jeronimo Martins sieć Biedronka intensywnie pracują nad zmianami składu produktów sprzedawanych pod markami własnymi. Zmiany dotyczą głównie ograniczenia zawartości cukru, soli oraz tłuszczów.

REKLAMANutrend - MAGNESLIFE LIQUID - belka w artykułach (03-08.06.2020)

Wysokie spożycie cukru obok braku ruchu jest główną przyczyną cukrzycy. Zalecenia Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) to dostarczenie mniej niż 10 procent energii pochodzącej z łatwo dostępnego cukru (monosacharydy jak glukoza i fruktoza, disacharydy jak sacharoza ale także produkty, które naturalnie zawierają cukier takie jak miód, syropy, soki czy koncentraty) co przy dziennym spożyciu 2000 kcal odpowiada 50 g cukru dziennie. Natomiast nadmierne spożycie soli może prowadzić do powstawania tzw. chorób cywilizacyjnych w tym nadciśnienia tętniczego. Wartość referencyjna dziennego spożycia (GDA lub RWS lub RI) to 6 g dla osoby dorosłej (lub 5 g według wskazań WHO).

Sieć Lidl Polska poinformowała, że „w trosce o zdrowie klientów” wprowadza prozdrowotne zmiany w asortymencie. Firma przyjęła zobowiązanie o redukcji zawartości soli oraz cukru w produktach marek własnych Lidla o 20 proc. – cel ten chce osiągnąć do 2025 r. Operator podkreśla, że cel jest „rozumiany jako obniżenie w całym kupowanym asortymencie marek Lidla średniej ważonej zawartości dodawanego cukru oraz soli o 20 procent.” Co oznacza, że zmiany składu będą w różnym stopniu dotyczyć, różnych produktów.

- Świadome odżywianie ma ogromny wpływ na zdrowie. Lidl Polska przyjmuje długoterminowe zobowiązanie, które łączy się z wytężonym pracą nad produktami marek Lidla – podkreśla Piotr Rogowski, członek zarządu Lidl Polska. W zakresie redukcji cukru Lidl Polska koncentruje się na asortymencie szczególnie chętnie spożywanym przez dzieci np. płatkach śniadaniowych czy napojach. Natomiast w zakresie redukcji soli pracuje nad wieloma grupami towarowymi - szczególnie istotnym jest pieczywo. Ważnym aspektem jest także to, iż produkty marek Lidla mają smakować równie dobrze jak do tej pory.

-  Z uwagi na to, że edukacja żywieniowa rozpoczyna się już w wieku dziecięcym, strategię redukcji dodanej soli oraz cukru rozpoczynamy od produktów chętnie i często jedzonych przez dzieci. Wiemy, że kształtowanie oraz zachowywanie prawidłowych nawyków żywieniowych ma ogromne znaczenie dla zachowania zdrowia –  komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, PR Manager Lidl Polska.

Nie tylko Lidl, ale także inne sieci pracują nad swoimi produktami marki własnej. Już od kilku lat nad ograniczeniem zawartości soli, cukru i tłuszczów w swoich produktach private label pracuje sieć Biedronka. Tylko w I połowie 2016 r. operatorowi udało się wyeliminować ze sprzedawanych produktów 27 ton tłuszczu, 20 ton cukru oraz 2 tony soli.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 20

  • 14
    BARDZO PRZYDATNY
  • 2
    PRZYDATNY
  • 2
    OBOJĘTNY
  • 2
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~świadomy konsument 1 ponad rok temu

    Wyrzućcie ze składów też syrop glukozowo-fruktozowy.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony