REKLAMAKongres SŁODYCZE I PRZEKĄSKI 2017 - duży banner
Market Lidl w Gronau, Niemcy

Market Lidl w Gronau, Niemcy (fot. Bartek Kaszuba)

Według danych o sprzedaży na rynku niemieckim w pierwszych ośmiu miesiącach br., opublikowanych przez GfK, Lidl zwiększył sprzedaż rdr o 2,8 proc., podczas gdy sprzedaż w Aldi Nord wzrosła w tym samym ujęciu o 5,7 proc., a w Aldi Sud nawet o 7,8 proc. Wszystkie trzy niemieckie sieci wciąż powiększają udziały w rynku, kosztem hipermarketów. Jednak przewaga sieci Aldi powinna niepokoić menedżerów Grupy Schwarz – komentarz Planet Retail.

REKLAMATARGI KIELCE (FPL) - belka w artykułach

Aldi inwestuje w nowoczesne sklepy, wzmacnia asortyment i rozszerza ofertę produktów markowych. Zmiany te są dobrze przyjmowane przez kupujących. Zdaniem Planet Retail, obecnie Aldi jest na fali wznoszącej. Modernizacje prowadzone przez sieć „robią różnicę”, a należy też pamiętać o gotowości obu spółek do generowania efektu synergii marketingowej oraz wspólnego prowadzenia kampanii reklamowych.

Wzrosty generowane przez Lidla wciąż budzą zaufanie, ale w kontekście wyników Aldiego powinny stać się przedmiotem uwagi menedżerów. Po silnych wzrostach, notowanych w ostatnich latach, zarząd grupy Schwarz powinien zwrócić uwagę na potrzebę zwrócenia większej uwagi na koszty, domagając się zmniejszenia liczby „szklanych pałaców”. Podczas gdy Lidl poszukuje równowagi pomiędzy niskimi cenami a przyciągającą klientów ofertą, Aldi już zmierza w stronę zakończenia roku mocnym akcentem. Zdaniem Planet Retail, program wprowadzania produktów markowych, w sytuacji niższego nimi nasycenia, daje Aldiemu większe pole manewru..

Jednak bardziej alarmujące powinny być symptomy pogorszenia wyników w Kauflandzie. Sieć ma mocny asortyment i wysoki standard obsługi, zatem jej problemy powinny stanowić sygnał ostrzegawczy dla wszystkich niemieckich operatorów sklepów wielkopowierzchniowych. Należąca do Metro sieć Real również doświadcza problemów z utrzymaniem wzrostu sprzedaży.

Jak zauważają analitycy Planet Retail, Kaufland koncentruje się obecnie na programie modernizacyjnym, prowadzi także pilotaż usług dostaw zamówień do domu. Ostatnie wyniki finansowe sugerują, że niektóre działania prorozwojowe należałoby potraktować jako bardziej pilne.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"