REKLAMAATLANTA POLAND (BAKAL - Konkurs) - Baner Główny  (czerwiec 2018)

PROMOCJE I MARKETING

 

20 marca 2019, 10:07

(mat. prasowe)

Na początku marca br. ogłoszono laureatów 3. edycji Programu AdRetail Inspirio (AdRI). Tym razem aż 13 członków kapituły oceniało materiały promocyjne z całego ubiegłego roku, w tym ze wszystkich dyskontów, supermarketów, hipermarketów oraz sieci convenience. Łącznie przeanalizowano ponad 4 tys. publikacji.

REKLAMAROS-SWEET (MORESO) - Belka w artykułach (14-30.06.2019)

Ocenione materiały miały w sumie 43 mln cm kw. powierzchni i przeszło 72 tys. stron. W poszczególnych segmentach zwyciężyły publikacje Lidla, Intermarche, Carrefoura i Żabki.

Ranking bez zmian

Kapituła uznała, że spośród 4 dyskontów najlepsze i zarazem najbardziej czytelne gazetki tworzy Lidl. Tym samym sieć kolejny rok z rzędu pokonała konkurencję. Doceniono bardzo wysoki poziom graficzno-techniczny, w tym m.in. wyraźną kolorystykę, dobrze zaznaczone tzw. cenówki i rabaty. Zauważono również, że zróżnicowanie kolorystyczne kategorii ułatwia zapamiętywanie cech prezentowanego produktu.

– Oczywiście za udaną gazetką stoi sztab specjalistów ds. zakupów, promocji i marketingu. Program AdRetail Inspirio utwierdza nasz zespół w przekonaniu, że obraliśmy dobre kierunki. Każde kolejne zwycięstwo jest dla nas swego rodzaju zobowiązaniem do tego, aby cały czas poszukiwać nowych rozwiązań, przyjaznych dla klientów i docenianych w branży – stwierdza Anna Biskup, Kierownik ds. Reklamy Lidl Polska.

Najostrzejsza rywalizacja rozegrała się wśród supermarketów. Eksperci porównywali publikacje aż 15 podmiotów. Ostatecznie zwyciężyła sieć Intermarche, która powtórzyła swoje dotychczasowe sukcesy. Stwierdzono, że jej gazetki wyróżniają się na tle innych czytelnością. Intuicyjna percepcja w odbiorze komunikatu cenowego nie jest zakłócona dodatkowymi elementami. Zwrócono uwagę również na to, że produkty spożywcze prezentowane są apetycznie, bez nadmiernej ekspozycji designerskich dodatków. W publikacjach utrzymano dobry balans pomiędzy stylem i funkcjonalnością.

– Kolejne zwycięstwo oznacza, że branża docenia wysiłek, jaki wkładamy w komunikację z konsumentami. W najnowszych gazetkach Intermarche klienci znajdą nie tylko atrakcyjne oferty produktów, ale także wiele nowych inspiracji kulinarnych. Wierzę, że dzięki tym zmianom za rok również znajdziemy się na podium – przekonuje Eliza Orepiuk-Szymura, Dyrektor ds. Komunikacji i Informacji z sieci Intermarche.

Wśród 6 analizowanych hipermarketów wygrał Carrefour. To było drugie z kolei zwycięstwo tej sieci. Doceniona została m.in. bardzo dobra prezentacja promocji regularnych i okazjonalnych. Uznano, że zachowuje ona wszystkie reguły jasnej komunikacji cenowej. Ponadto zauważono ciekawą kolorystykę, dobrze wykonane zdjęcia w atrakcyjnych ujęciach, a także wysokiej jakości packshoty.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Thomas_Biedra 1 3 miesiące temu

    Fajnie, że komuś się chce robić taką mozolną robotę. Jestem pod wrażeniem ilości tych gazetek. Wow. Tomek

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony