REKLAMAHELIO - Baner Główny - Bakaliowe Kieszonkowe (18-29.09.2019)
Nowy Lidl w Łodzi, ul. Tymienieckiego

Nowy Lidl w Łodzi, ul. Tymienieckiego (archiwum własne)

Niemiecki dyskonter buduje nowoczesne centrum gromadzenia i obróbki wielkich zbiorów danych. Firma inwestuje zarówno w oprogramowanie, jak i w ludzi.

REKLAMAProxi Cloud Belka w artykułach_wrzesien

Jak podaje niemiecki magazyn Lebensmittelzeitung, sieć Lidl zamierza dokonać upgrade'u danych zgromadzonych w swoim systemie informatycznym oraz zainstalować nowe narzędzia analityczne, które pozwolą firmie lepiej poznać rynek i swoich klientów, a w konsekwencji zyskać przewagę konkurencyjną i podejmować strategiczne decyzje na podstawie bardziej wiarygodnych przesłanek. Inwestycja ma kosztować ponad 10 mln euro. Istotą projektu jest analiza danych zawartych w paragonach fiskalnych, w połączeniu z danymi zewnętrznymi, takimi jak prognozy pogody, w celu optymalizacji asortymentu, cen, a także promocji i innych form komunikacji z klientami.

Zgodnie z doniesieniami mediów niemieckich Lidl zamierza wdrożyć zintegrowany system wywiadu gospodarczego, prawdopodobnie będzie to rozszerzona wersja bazy danych Teradata DWH 4.0, w połączeniu z systemem SAP* oraz modułem Business Warehouse.

Migracja do nowej platformy informatycznej umożliwi Lidlowi ewaluację danych masowych, możliwe będzie również stosowanie innych narzędzi analizy biznesowej, takich firm jak MicroStrategy, SAS, Ab Inito czy Hadoop – ta ostatnia firma specjalizuje się m.in. w przetwarzaniu danych pochodzących z mediów społecznościowych.

Jak widać na przykładzie nowego konceptu placówek handlowych Lidla, dyskonter koncentruje uwagę na klientach. Inwestycja w analitykę danych pozwoli firmie lepiej zrozumieć konsumentów i nawiązać z nimi lepsze relacje, jednocześnie odróżniając się od konkurencji. Nowy system umożliwi m.in. niezależne targetowanie różnych grup konsumentów, przygotowywanie dla nich dedykowanej oferty, a nawet opracowywanie odrębnych programów lojalnościowych, adresowanych do konkretnych kategorii klientów.


* - Termin SAP jest pochodzenia niemieckiego – jest to akronim słów„Systeme, Anwendungen, Produkte”, czyli „Systemy, Aplikacje, Produkty”. Jest to oprogramowanie z grupy ERP (enterprise resource planning – zarządzanie zasobami przedsiębiorstwa). Obecnie SAP ERP jest powszechnie uznawany za najlepszy na świecie standard systemu dla dużych i średnich firm. Jest także najpopularniejszym systemem tej klasy w Polsce - wykorzystuje go ponad 1000 firm.

Jeśli chcesz być na bieżąco, zamów codzienny, darmowy newsletter portalu wiadomoscihandlowe.pl. Wystarczy kliknąć ten link i wpisać swój adres e-mail!

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony