REKLAMAMLEKOVITA - Baner Główny (marzec 2019)
Market Lidl w Łodzi, ul. Tymienieckiego, źródło: Archiwum Wiadomości Handlowych

Market Lidl w Łodzi, ul. Tymienieckiego, źródło: Archiwum Wiadomości Handlowych (fot. Konrad Kaszuba)

Niemiecki dyskonter raportuje duże wzrosty sprzedaży i kontynuuje ekspansję na nowe rynki. Rozwój i modernizacja sieci sklepów wymaga jednak znacznych nakładów, co pomniejsza zyski firmy – analizuje portal Retail Detail.

REKLAMATargi w Krakowie - Belka w artykułach (marzec)

Firma Barclays co roku analizuje dane finansowe Lidla. Dane za ostatni rok finansowy, który obejmuje 12 miesięcy do końca lutego 2018 r., po raz pierwszy obejmują ekspansję sieci w USA. Z analizy wynika, że koszty rozwoju sieci znacząco wpływają na jej zyskowność. To trend trwający już drugi rok – analizuje Retail Detail.

Zagraniczne oddziały Lidla wygenerowały przychody w wysokości 46,1 mld euro, co oznacza wzrost o 11 proc. – większy niż rok wcześniej i wyższy od oczekiwań. Według szacunków firmy IGD najszybciej rosła sprzedaż w Wielkiej Brytanii (16 proc.), Czechach (14 proc.) Szwecji (11,2 proc.) Austrii (8,3 proc.) i Hiszpanii (7,8 proc.). W Niemczech, mimo dużej aktywności konkurencyjnej sieci Aldi, która modernizuje sklepy i rozszerza asortyment produktów markowych, Lidl zwiększył sprzedaż o 5,2 proc. – kontynuuje Retail Detail.

Mimo wzrostu przychodów, Lidl drugi rok z rzędu wykazuje spadek rentowności. Marża EBIT była najniższa od 2012 r. – sięgnęła 4 proc. EBITDA odnotowała spadek do 6,4 proc. Przedstawiciele sieci zapewniają jednak, że budżet jest pod kontrolą, a spadki zysków netto mają związek głównie z inwestycjami w uruchamianie nowych placówek. Zapewne przede wszystkim chodzi o ekspansję w USA. W porównaniu do innych europejskich detalistów Lidl inwestuje znacząco większą cześć swoich przychodów.

Wpływ na zyskowność mają także rosnące w skali globalnej koszty pracy. Lidl systematycznie zwiększa zatrudnienie i podnosi wynagrodzenia – na większości rynków sieć płaci więcej niż pensja minimalna. Sieć jednak zachowuje w tym zakresie dyscyplinę kosztową i dba o efektywność, w rezultacie czego sprzedaż w przeliczeniu na jednego pracownika wzrosła w minionym roku finansowym z 249 do 252 tys. euro.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Klient sobotni Lidla 1 miesiąc temu

    Moze by tak wprowadzili normalne koszyki na zakupy, a nie te cudaczne koszyki na kółkach, które jadą gdzie chcą?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony