REKLAMAVitakraft - Baner główny - Poesie (sierpień 2019)

W pierwszym kwartale br. - w porównaniu z tym samym okresem przed rokiem - wzrosły wydatki reklamowe Lidla, Metro Group (sieć hurtowni Makro Cash&Carry) oraz Jeronimo Martins Polska (Biedronka) - wynika z danych Kantar Media cytowanych przez portal wirtualnemedia.pl. Największy wzrost wydatków w ujęciu procentowym odnotował w tym okresie właściciel Biedronki (aż o 21,4 proc.).

REKLAMAKAiN - belka w artykułach (sierpień-wrzesień 2019)

(materiały promocyjne, Lidl Polska)

Liderem pod względem wydatków reklamowych (bez autopromocji) wśród sieci handlowych pozostaje Lidl. W okresie styczeń-marzec 2019 r. wydał według Kantar Media na reklamę 185,8 mln zł wobec 170,1 mln zł przed rokiem (wzrost o 9,2 proc.). Drugie miejsce zajął Terg, czyli sieć elektromarketów Media Expert, z wydatkami na poziomie 132,3 mln zł wobec 125,3 mln zł przed rokiem (wzrost o 5,6 proc.).

Podium zamyka Metro Group, którego wydatki na reklamę w pierwszym kwartale oszacowano na 105 mln zł, czyli o 10,9 proc. więcej niż przed rokiem, gdy wydatki firmy wyniosły 94,8 mln zł. Na czwartym miejscu uplasowała się sieć RTV Euro AGD, która wydała na reklamę 102,2 mln zł wobec 98,7 mln zł przed rokiem (wzrost o 3,6 proc.), a na piątym Jeronimo Martins Polska, z wydatkami rzędu 96,9 mln zł wobec 79,8 mln zł przed rokiem (wzrost o 21,4 proc.).

Jak zauważa portal wirtualnemedia.pl, sieci handlowe średnio wydały na reklamę w pierwszym kwartale blisko 10 proc. więcej niż rok temu. Zwiększyły one głównie nakłady na reklamę w kinach (wzrost o 67 proc. do niemal 23 mln zł), magazynach i telewizji, a zmniejszyły wydatki na reklamę zewnętrzną.

Czytaj więcej na wirtualnemedia.pl.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony