REKLAMAHELIO - Baner Główny - MASY (11-17.11.2019)

(materiały własne)

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe branży handlowej w maju 2019 roku. Branża ta ogółem przeznaczyła ponad 467,5 mln zł na reklamę w mediach tradycyjnych. W raporcie uwzględniono marki o największych wydatkach reklamowych oraz typy najczęściej reklamowanych produktów.

REKLAMAITCOM - Belka w artykułach

Branża handlowa największe budżety przeznaczyła na reklamę w telewizji, na którą przeznaczono 223,7 mln zł. W reklamę radiową zainwestowano niewiele mniej – 223 mln zł. Najmniejsze kwoty przeznaczono na reklamę w prasie –20,6 mln zł.

W maju największe budżety reklamowe branży handlowej lokowane były w piątki i wyniosły w sumie 98,3 mln zł. Najniższe wydatki reklamowe zostały zanotowane w niedziele – ok. 34,5 mln zł.

W maju marka Lidl zainwestowała największe kwoty w reklamy – ponad 70 mln zł. Na kolejnych miejscach znalazły się Media Expert (45,9 mln zł), Biedronka (31,9 mln zł), RTV Euro AGD (31,3 mln zł) oraz Media Markt (26,7 mln zł).

 W maju 2019 roku najwyższe budżety w branży handlowej zostały przeznaczone na reklamy dyskontów (27 proc.) oraz sklepów z elektroniką (26 proc.). Inwestowano również w promocję m.in. sklepów meblowych, sklepów budowlanych, drogerii, hipermarketów, a także sklepów internetowych. Sieć Lidl przez ostatnie tygodnie bardzo mocno promował swój nowy projekt internetowy.

Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM, obejmuje  okres 1-31 maja 2019 r. Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radio i telewizji. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~anna89 1 4 miesiące temu

    W przypadku media expert to się im chyba zwraca :)

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony