REKLAMADan Cake - Baner Główny (listopad-grudzień 2018)
Lidl rozwija w Polsce ofertę marki własnej Lupilu

Lidl rozwija w Polsce ofertę marki własnej Lupilu (materiały własne)

W kwietniu br. Lidl wprowadził do oferty polskich sklepów skierowaną do najmłodszych markę własną Lupilu BIO, to ważny krok w rozbudowie oferty pod tym brandem. Sieć już od kilku lat systematycznie rozwija markę, która na początku obejmowała, m.in. ubranka, artykuły higieniczne, akcesoria i kosmetyki dla dzieci.

Sieć Lidl oferuje także klasyczne dania dla najmłodszych pod marką własną Dizzy, a dla trochę starszych dzieci napoje i soki. W ofercie są także produkty higieniczne i kosmetyczne dla tej grupy konsumentów.

Należy jednak podkreślić, że nie tylko Lidl, ale także inne sieci handlowe tworzą marki dedykowane najmłodszym klientom. W ciągu ostatnich lat zrobiły to w Polsce m.in. Biedronka (Dada), Tesco (Tesco Loves Baby), czy Kaufland ( K-Classic Baby), lecz zwykle w ich ramach oferowane są kosmetyki, pieluszki, chusteczki oraz akcesoria, zaś rzadko są to produkty spożywcze (jeśli już, to dla starszych dzieci), a rzadziej dla niemowląt.

Warto jednak podkreślić sukces w tym obszarze, który odniosła sieć Rossmann, która oferuje pod marką Babydream nie tylko deserki dla dzieci, ale także zupki i dania gotowe w słoiczkach (a nawet ciasteczka i płatki śniadaniowe).

Wprowadzenie przez Lidla na półki sklepów specjalistycznej żywności dla dzieci pod marką własną w segmencie BIO jest bardzo odważnym krokiem. Jeszcze kilka lat temu było to bardzo trudne, ponieważ w tej bardzo specyficznej, bardzo wrażliwej kategorii produktowej, klienci ufali uznanym producentom, którzy gwarantowali jakość i bezpieczeństwo produktów, które później miały jeść maluchy. Lidl wprowadzając markę Lupilu pokazuje, że jest bardzo pewny siły swojej marki, i że będzie w stanie zbudować w stosunku do niej zaufanie klientów.

Warto spojrzeć także na rynek produktów (w tym żywności) dla dzieci w Polsce, którego wartość w 2015 r. osiągnęła 9,48 mld zł, co stanowiło wzrost o 4,6 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Jak wynika z analizy PMR „Rynek produktów dla dzieci w Polsce 2016. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2016-2021” prognozy dalszego rozwoju rynku są pozytywne i zostały skorelowane z prognozą kondycji całej gospodarki.

Zgodnie z prognozami PMR, w tym roku i w następnych latach rynek zwiększy swoją dynamikę i aż do 2021 roku będzie rósł w średnim tempie 4,5-5 proc. Na sytuację rynkową w Polsce będzie pozytywnie wpływać ożywienie gospodarcze i wzrost wydatków konsumenckich. W 2016 r., silnie rosnąca konsumpcja (według prognoz o 4 proc. r/r) będzie efektem korzystnej sytuacji na rynku pracy (nadal spadające bezrobocie oraz oczekiwane przyspieszenie tempa wzrostu płac), rosnącej siły nabywczej ze względu na utrzymującą się deflację oraz znaczącego wzrostu transferów socjalnych zorientowanych bezpośrednio na gospodarstwa domowe (m.in. program Rodzina 500 plus).

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony