REKLAMAKongres SŁODYCZE I PRZEKĄSKI 2017 - duży banner
Lidl otworzył sklep internetowy w kolejnym kraju. Kiedy przyjdzie pora na Polskę?

Lidl otworzył sklep internetowy w kolejnym kraju. Kiedy przyjdzie pora na Polskę? (fot. materiały prasowe Lidl Polska)

Od września mieszkańcy Czech mogą robić zakupy w sklepie internetowym Lidla za pośrednictwem strony lidl-shop.cz. Sieć nie potwierdza zamiarów uruchomienia podobnej usługi w Polsce, jednak udało nam się ustalić, że w lipcu zarejestrowała domenę o analogicznej nazwie lidl-sklep.pl. Może to oznaczać, że dyskonter ma zamiar prędzej czy później handlować przez internet również w Polsce.

REKLAMATARGI KIELCE (FPL) - belka w artykułach

Czeski oddział Lidla wdrażanie e-sklepu rozpoczął w minione wakacje. W fazie pilotażowej platforma dostępna była jedynie dla części pracowników firmy - tych zatrudnionych w centrum logistycznym w Pilznie. Z tego magazynu, wybudowanego specjalnie z myślą o obsłudze e-handlu i działającego od listopada 2016 r., Lidl obsługuje już własne e-sklepy w Niemczech, Holandii i Belgii.

Zamknięte testy najwyraźniej przebiegły pomyślnie, bowiem już we wrześniu dostęp do usługi został rozszerzony. Z lidl-shop.cz korzystać mogą już wszyscy mieszkańcy Czech. Asortyment e-sklepu to na razie tylko produkty przemysłowe, takie jak elektronika, zabawki, czy artykuły ogrodowe. Żywności w czeskim sklepie internetowym Lidla nie można zamówić, jednak niewykluczone, że w przyszłości stanie się to możliwe. Byłoby to zgodne z typową drogą rozwoju e-sklepu przez sieć spożywczą. W taki sam sposób Lidl rozwijał swój e-sklep w Niemczech (najpierw oferował produkty non-food, później wino, a następnie wprowadził żywność).

W czeskim e-sklepie Lidla znaleźć można ponad 19 tys. produktów. To znacznie więcej niż w placówkach stacjonarnych sieci, gdzie na półkach leży 2-3 tys. SKU. Zamówione przez internet produkty dostarczane są do klientów w terminie dwóch-trzech dni, przy współpracy z firmą kurierską PPL.

Czy uruchomienie sklepu internetowego Lidla w Czechach oznacza, że już wkrótce przyjdzie pora na Polskę? Wysoki rangą przedstawiciel sieci, z którym udało nam się porozmawiać na ten temat, nie zdradza planów firmy. - Ciągle zbieramy materiały, obserwujemy i analizujemy rynek e-handlu w Polsce. Jest to bardzo ciekawy, rozwijający się rynek. Jednak nie mogę zadeklarować, czy będziemy, czy nie będziemy otwierać sklep internetowego w Polsce - tłumaczy.

Drugie źródło z centrali Lidla w Polsce wypowiada się podobnie. - Mamy swoją strategię, uwzględniającą to, jak będzie wyglądał rozwój kanału e-commerce w Polsce. Więcej zdradzić nie mogę - słyszymy.

Przypomnijmy, że Lidl oficjalnie pojawił się w kanale e-commerce w Polsce w tym miesiącu, za sprawą uruchomienia usługi Lidl Podróże. Sieć rozpoczęła sprzedaż wycieczek przez internet; nie będzie jednak w naszym kraju tour operatorem, a agentem turystycznym. Lidl podpisał umowy z partnerami, którzy przygotowują dla klientów sieci oferty na wyłączność. Co dwa tygodnie na stronie lidl-podroze.pl pojawiać będą się nowe propozycje wycieczek.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 36

  • 27
    BARDZO PRZYDATNY
  • 2
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 7
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"