REKLAMAKongres SŁODYCZE I PRZEKĄSKI 2017 - duży banner
Paczkomat Cubee firmy Bpost

Paczkomat Cubee firmy Bpost (mat. prasowe Bpost)

Sieć Lidl uruchamia w Belgii trzy pierwsze zautomatyzowane punkty odbioru zamówień dokonanych online. Operatorem systemu Cubee jest firma Bpost. Miejscowe media informują, że niemiecki dyskonter będzie przez rok testował nową usługę.

REKLAMATARGI KIELCE (FPL) - belka w artykułach

Sieć zdecydowała się na paczkomaty, ponieważ jest to prosta, szybka i skuteczna metoda dostaw zamówień. Działa ona podobnie jak popularny w Polsce system. Przy finalizacji zamówienia klient wybiera najdogodniejszy dla siebie paczkomat, a po pojawieniu się przesyłki w urządzeniu kupujący dostaje kod, który wpisuje do urządzenia w celu otwarcia odpowiedniej przegródki.

Koszt usługi to 2,99 euro. W celu rozpropagowania usługi niemiecki dyskonter wprowadził atrakcyjne promocje, do zrealizowania w sklepach sieci. Każde skorzystanie z paczkomatu uprawnia do 20-proc. zniżki na warzywa i owoce kupowane w sklepie stacjonarnym. W ten sposób sieć zarazem promuje nową usługę i zachęca klientów do zakupów w swoich marketach.

Portal gondola.be zwraca uwagę, że zniżki oferowane są nie tylko klientom dokonującym zakupów online w Lidlu, ale wszystkim osobom korzystającym z paczkomatów Cubee. Operator ma umowy partnerskie m.in. z takimi brandami jak Zalando, FNAC, Media Markt, ale także ze sklepem internetowym Bol.com – własnością koncernu Ahold Delhaize, który jest operatorem szeregu sieci detalicznych w Europie i USA, takich jak Albert czy Food Lion, ale także w ramach joint venture współzarządza z Jeronimo Martins portugalską siecią Pingo Doce (Ahold ma 49 proc. udziałów w JV). Partnerem Cubee jest ponadto … francuski Carrefour.

W ten sposób Lidl nie tylko uruchamia nowy kanał obsługi sprzedaży online, ale także kieruje strumień klientów innych detalistów do swojej sieci fizycznej. Faktem jest, że ten mechanizm może działać w obie strony – Carrefour może także przyciągać klientów, którzy będą odbierać zamówienia z Lidla w paczkomatach zlokalizowanych przy placówkach francuskiego detalisty. Jak dotąd jednak tylko Lidl wpadł na pomysł takiej promocji.

Bpost ma obecnie 150 paczkomatów, ale intensywnie rozwija sieć i do końca 2018 r. ma funkcjonować 450 urządzeń Cubee.

Źródło: gondola.be

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 5

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 4
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Alienz 1 9 dni temuocena: 0% 

    Umieszczenie grafik postali ludzkich na paczkomacie to słaby pomysł. Nie chciałbym wyciągać paczki ze zdjęcia czyjegoś tyłka...

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony
"