REKLAMAKongres Mięsny 2019 - Baner Główny (styczeń - luty 2019)
Paczkomat Cubee firmy Bpost

Paczkomat Cubee firmy Bpost (mat. prasowe Bpost)

Sieć Lidl uruchamia w Belgii trzy pierwsze zautomatyzowane punkty odbioru zamówień dokonanych online. Operatorem systemu Cubee jest firma Bpost. Miejscowe media informują, że niemiecki dyskonter będzie przez rok testował nową usługę.

REKLAMAPerły Rynku FMCG 2019 - Belka w artykułach

Sieć zdecydowała się na paczkomaty, ponieważ jest to prosta, szybka i skuteczna metoda dostaw zamówień. Działa ona podobnie jak popularny w Polsce system. Przy finalizacji zamówienia klient wybiera najdogodniejszy dla siebie paczkomat, a po pojawieniu się przesyłki w urządzeniu kupujący dostaje kod, który wpisuje do urządzenia w celu otwarcia odpowiedniej przegródki.

Koszt usługi to 2,99 euro. W celu rozpropagowania usługi niemiecki dyskonter wprowadził atrakcyjne promocje, do zrealizowania w sklepach sieci. Każde skorzystanie z paczkomatu uprawnia do 20-proc. zniżki na warzywa i owoce kupowane w sklepie stacjonarnym. W ten sposób sieć zarazem promuje nową usługę i zachęca klientów do zakupów w swoich marketach.

Portal gondola.be zwraca uwagę, że zniżki oferowane są nie tylko klientom dokonującym zakupów online w Lidlu, ale wszystkim osobom korzystającym z paczkomatów Cubee. Operator ma umowy partnerskie m.in. z takimi brandami jak Zalando, FNAC, Media Markt, ale także ze sklepem internetowym Bol.com – własnością koncernu Ahold Delhaize, który jest operatorem szeregu sieci detalicznych w Europie i USA, takich jak Albert czy Food Lion, ale także w ramach joint venture współzarządza z Jeronimo Martins portugalską siecią Pingo Doce (Ahold ma 49 proc. udziałów w JV). Partnerem Cubee jest ponadto … francuski Carrefour.

W ten sposób Lidl nie tylko uruchamia nowy kanał obsługi sprzedaży online, ale także kieruje strumień klientów innych detalistów do swojej sieci fizycznej. Faktem jest, że ten mechanizm może działać w obie strony – Carrefour może także przyciągać klientów, którzy będą odbierać zamówienia z Lidla w paczkomatach zlokalizowanych przy placówkach francuskiego detalisty. Jak dotąd jednak tylko Lidl wpadł na pomysł takiej promocji.

Bpost ma obecnie 150 paczkomatów, ale intensywnie rozwija sieć i do końca 2018 r. ma funkcjonować 450 urządzeń Cubee.

Źródło: gondola.be

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 6

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 4
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Alienz 1 ponad rok temuocena: 0% 

    Umieszczenie grafik postali ludzkich na paczkomacie to słaby pomysł. Nie chciałbym wyciągać paczki ze zdjęcia czyjegoś tyłka...

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony