REKLAMAROS-SWEET - baner główny (sierpień 2018)

Niemiecki oddział Lidla zamierza wprowadzić od kwietnia tego roku nowy dobrowolny system oznaczania produktów mięsnych oferowanych pod marką własną – podaje Lebensmittel Praxis.

REKLAMAFBK 2018 - belka w artykułach - (sierpień-wrzesień 2018)

(fot. mat. pras.)

Nowy system sieci Lidl, nazwany „kompasem hodowlanym”, ma być pomocny dla konsumentów i pokazywać transparentność produktów mięsnych oferowanych przez dyskont. Systemem zostaną objęte wszystkie rodzaje mięs., a więc wieprzowina, wołowina i drób.

System obejmuje cztery modele hodowlane, według kryteriów podobnych do tych, które obowiązują w przypadku oznaczania jajek.

Poziom 1 - chów w oborach/chlewniach lub klatkach – zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Poziom 2 - chów zamknięty, ale z większą ilością miejsca dla zwierząt.
Poziom 3 - chów na wolnym wybiegu.
Poziom 4 - produkty bio (zwierzęta hodowane są z certyfikacją typową dla bio produktów).

- Zdecydowaliśmy się na ten krok, ponieważ dobrostan zwierząt to dla nas bardzo ważna kwestia. Planujemy, że już na początku 2019 roku połowa oferowanych przez nas produktów mięsnych będzie zaliczać się co najmniej do 2 poziomu „kompasu hodowlanego” – mówi Jan Bock, dyrektor zakupów niemieckiego Lidla. - Długofalowo taki standard będzie wymagany dla wszystkich produktów pod markami własnymi Lidl – dodaje.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony