REKLAMAKORAL - Baner Główny - Świderek (25-30.05.2019)

Lidl inwestuje w poprawę warunków pracy i optymalizację standardów ochrony środowiska dla pracowników produkcyjnych poprzez wdrażanie programu szkoleniowego „Pure”. Jest to projekt na rzecz ochrony środowiska i efektywnego zarządzania zasobami naturalnymi.

REKLAMAKongres Rynku FMCG - Belka w artykułach (kwiecień - maj 2019)

(fot. Lidl)

Lidl konsekwentnie dąży do poprawy warunków pracowniczych i życiowych pracowników zajmujących się produkcją jego marek własnych. Jednym z celów sieci jest również zorganizowanie procesu produkcyjnego w sposób bardziej przyjazny dla środowiska.

Właśnie dlatego firma realizuje wspólnie ze Stowarzyszeniem na Rzecz Współpracy Międzynarodowej (GIZ) program treningowy „Pure”. Program ma na celu zwiększenie świadomości bezpośrednich partnerów sieci Lidl oraz przekazanie wiedzy, która umożliwia im samodzielne wdrażanie najwyższych standardów bezpieczeństwa i ochrony środowiska w zakładach produkcyjnych.

Program zakłada osiągnięcie trzech celów:

1.            wsparcia pracowników produkcyjnych w zakresie bezpiecznej pracy z substancjami chemicznymi;

2.            wdrożenia działań mających na celu redukcję zużycia zasobów i energii;

3.            optymalizację gospodarki odpadami i ściekami.

Program realizowany jest wśród partnerów na terenie Azji. Uświadamianie zagrożeń dla zdrowia i środowiska oraz przekazywanie wiedzy podnosi standardy pracy w zakładach produkcyjnych. Kolejnym pozytywnym efektem programu jest zminimalizowanie negatywnych skutków dla środowiska, co wpływa na poprawę sytuacji okolicznych mieszkańców.

- Zrównoważony rozwój i przestrzeganie wysokich standardów bezpieczeństwa i ochrony środowiska mają dla Lidla kluczowe znaczenie. Wspólnie z naszym partnerem GIZ organizujemy treningi „Pure”, których celem jest zwiększenie świadomości i przekazanie wiedzy naszym dostawcom. Szkolenie umożliwi im również samodzielne wdrożenie w zakładach produkcyjnych nowoczesnych i trwałych standardów bezpieczeństwa oraz ochrony środowiska – podkreśla Aleksandra Robaszkiewicz, communications manager Lidl Polska.

Na początku 2018 roku Lidl jako pierwsza grupa spółek handlowych sprzedająca artykuły spożywcze i przemysłowe opublikował listę nazw i adresów wszystkich 650 zakładów produkujących jego własne marki tekstylne i obuwnicze. Na liście znalazły się niezależne i samodzielne przedsiębiorstwa produkujące towar trafiający do sprzedaży w sklepach Lidla. Lista ta jest aktualizowana co pół roku i zawiera informacje o nazwach, adresach oraz krajach wszystkich zakładów produkujących towar dla Lidla.

Ponadto w ramach programu „Detox” Lidl najpóźniej do 2020 roku zupełnie zrezygnuje ze stosowania substancji szkodliwych, takich jak PFC (perfluorowane i polifluorowane związki organiczne) i APEO (alkilofenole i ich etoksylaty). Wszystkie działania powzięte w tym celu zostaną opublikowane w sprawozdaniu okresowym z realizacji projektu „Detox”.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony