REKLAMAMLEKOVITA - Baner Główny (marzec 2019)

PROMOCJE I MARKETING

 

20 grudnia 2018, 14:02

(fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Branża handlowa była najbardziej aktywna w przedświątecznym okresie. Ogółem na reklamę wydano ponad 712 mln. Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe  w okresie przedświątecznym: od 1 listopada do 15 grudnia 2018 roku w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, finansowej, telekomunikacyjnej i motoryzacyjnej.

REKLAMATargi w Krakowie - Belka w artykułach (marzec)

Według danych IMM, w mediach największy budżet na reklamy przeznaczyła branża handlowa, której wydatki w badanym okresie (1.11-15.12 2018) miały 37 proc. spośród wszystkich przeanalizowanych branż. Nieco mniejszy udział kwot zainwestowanych w reklamy zanotowała branża farmaceutyczna (33 proc.). Na trzecim miejscu znalazła się branża finansowa (11 proc.), za nią telekomunikacja (10 proc.) i motoryzacja (9 proc.).

W okresie przedświątecznym wydatki branży handlowej wyniosły ponad 712 mln zł na promocję w telewizji, prasie i radio. Na drugim miejscu znalazła się branża farmaceutyczna, która przeznaczyła na reklamę ponad 635 mln. Sumy te istotnie przekraczają budżety pozostałych branż.

Największe kwoty w przeanalizowanych branżach nadal inwestowane są w reklamy telewizyjne. W okresie przedświątecznym udział reklam telewizyjnych w budżetach reklamodawców jeszcze wzrósł i wyniósł średnio 60 proc. Najmniejsze budżety przeznaczane są na promocję w prasie, branża telekomunikacyjna na reklamę w prasie wydała jednie niecałe 2 mln.

Nadal największym budżetem reklamowym może pochwalić się Lidl, który w okresie przedświątecznym przeznaczył prawie 95 mln zł na promocję w mediach tradycyjnych. Na kolejnych miejscach znalazły się: Media Expert, Media Markt , Euro RTV AGD oraz Biedronka.

Wśród kategorii reklamowanych produktów w branży handlowej – oprócz sklepów z elektroniką (33 proc.) i dyskontów (23 proc.), które mogą pochwalić się dużymi budżetami reklamowymi, w zestawieniu na wysokim miejscu znalazły się sklepy meblowe (8 proc.), a za nią sprzedaż internetowa (6 proc.) oraz drogerie i perfumerie (6 proc.).

Od 1 listopada do 15 grudnia marka Molekin zainwestowała największe kwoty w reklamy – prawie 13 mln zł. Na kolejnych miejscach znalazły się Gripex, Theraflu, Herbapect oraz Pulneo.

Największe budżety w branży farmaceutycznej znowu zostały przeznaczone na preparaty wspomagające w czasie przeziębiania i grypy (32 proc.) oraz środki przeciwbólowe (16 proc.). Inwestowano również w promocję m.in. witamin i minerałów, suplementów diety, a także preparatów pielęgnacyjnych i wzmacniających serce.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~iga 1 3 miesiące temuocena: 50% 

    i tak wiem tylko co u media expertów bo tego nie da się przegapić. Oprócz zmiany nazwy, to jeszcze przedłużyli odbieranie zamówień do 23:00.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony