REKLAMATZMO - Bella - Baner Główny (28.05- 11.06.2020)
Lidl będzie miał własne Świeżaki - tzw. Lidlaki

Lidl będzie miał własne Świeżaki - tzw. Lidlaki (fot. materiały prasowe)

Lidl błyskawicznie odpowiada na akcję Gang Świeżaków Biedronki. Niemiecki dyskonter tego samego dnia, kiedy wystartuje promocja w konkurencyjnej sieci, wprowadzi do swoich sklepów niemal identyczne maskotki. Lidlaków ma być sześć, a różnice między nimi a Świeżakami będą ledwie dostrzegalne.

REKLAMANutrend - MAGNESLIFE LIQUID - belka w artykułach (03-08.06.2020)

Jako pierwsza o sprawie napisała Wirtualna Polska. Portal ustalił, że kolory, kształty, rozmiary, a nawet dobór warzyw i owoców w przypadku Lidla będzie taki sam, jak w Biedronce. Niemiecki dyskonter wprowadzi m.in. Dojrzałego Pomidora, Soczystą Śliwkę i Chrupiącą Marchewkę.

Kolekcja maskotek dostępnych w Lidlu obejmować będzie sześć najpopularniejszych wśród polskich konsumentów warzyw i owoców: jabłko, marchewkę, pomidora, brokuł, banana oraz śliwkę.

- Kolekcję Lidlaków z Ryneczku Lidla wprowadziliśmy w odpowiedzi na liczne prośby naszych klientów, którzy zgłaszali chęć nabycia takich zabawek dla swoich dzieci - komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, PR manager Lidl Polska. - Oferowane przez nas pluszaki wyróżnia uczciwa, niska cena - dodaje.

Na czym polega różnica między jedną, a drugą akcją promocyjną? Jak zauważa WP, zabawki dla Lidla wyprodukowane zostały przez inną firmę od maskotek dla Biedronki. Sieć należąca do Jeronimo Martins wykupiła licencję od firmy TCC Global, natomiast maskotki dla Lidla produkowane są (na zlecenie samej sieci) przez niemiecki Delta-Sport.

Lidl znalazł ponadto sposób, w jaki sposób zachęcić klientów do zdobycia Lidlaków, a nie Świeżaków. Pomysł wydaje się prosty: niemiecka sieć zamiast organizować akcję lojalnościową, po prostu będzie sprzedawać maskotki. Z informacji Wirtualnej Polski wynika, że cena wyniesie 9,99 zł za jedną maskotkę. Tymczasem w Biedronce nawet po zdobyciu 30 naklejek (co oznacza minimum 10 zakupów powyżej 40 zł, z kartą Moja Biedronka i za każdym razem z warzywami w koszyku), cena za Świeżaka wyniesie 19,99 zł.

Nie sposób określić tego inaczej, niż mianem otwartej wojny obu sieci. Wojny na... maskotki. Warto przypomnieć, że również w ubiegłym roku Lidl odpowiedział na promocję Gang Świeżaków Biedronki, jednak zrobił to z kilkumiesięcznym opóźnieniem. Podczas gdy Biedronka zainaugurowała akcję ze Świeżakami w listopadzie 2016 r., Lidl dopiero w lutym 2017 r. wprowadził do swoich sklepów gumowe figurki Stikeez w kształcie warzyw i owoców.

Czytaj także:
Świeżaki Juniorzy już wkróce w Biedronce. Popularna promocja wraca do dyskontu
Rusza Gang Świeżaków 2. Biedronka zapowiada, że jest gotowa i przygotowała miliony maskotek

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 96

  • 55
    BARDZO PRZYDATNY
  • 11
    PRZYDATNY
  • 9
    OBOJĘTNY
  • 21
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (19)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Doris 19 ponad rok temuocena: 64% 

    (komentarz usunięty przez moderatora; prosimy o zachowanie kultury dyskusji na forum)

    Edytowany: ponad rok temu

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Doris 18 ponad rok temuocena: 83% 

    (komentarz usunięty przez moderatora; prosimy o zachowanie kultury dyskusji na forum)

    Edytowany: ponad rok temu

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Doris 17 ponad rok temuocena: 100% 

    W Lidlu ten BURAK - J A C Y N E K powinien być za free, bez żadnych punktów i żadnej kasy. Każdy klient powinien dostać gratisowo tego BURAKA-JACYNKA. Ale czy będą chętni.......???? Ha ha ha ha ha

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Błysk 16 ponad rok temuocena: 100% 

    Jaka burza ooo

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~maxi 15 ponad rok temuocena: 100% 

    mini

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Co za żenada moderacja 14 ponad rok temuocena: 92% 

    000000

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Karola 13 ponad rok temuocena: 100% 

    W Warszawie jestem.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~adacho 12 ponad rok temuocena: 100% 

    Ja też mam psy,chcę jacyny ale za darmochę,płacić nie będę za takie gie........

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Piotruś Pan 11 ponad rok temuocena: 100% 

    od kiedy będą w lidlu te buraki jacyny, potrzebuje maskotki dla moich dużych psiaków na pożarcie a jak jeszcze gratis to ho ho ho

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Popluta plucia pluta 10 ponad rok temuocena: 100% 

    Ha ha ha ha BURAK - J A C Y N E K ! Wyśmienicie a wręcz szampańsko !!!

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Popluta plucia pluta 9 ponad rok temuocena: 100% 

    Ha ha ha ha BURAK - J A C Y N E K ! Wyśmienicie a wręcz szampańsko !!!

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~powlucinka 8 ponad rok temuocena: 96% 

    Mam super propozycję dla Lidla: najbardziej chodliwy i pożądany byłby ANTY hit Biedronki: B U R A K - J A C Y N E K !!!!!!!!! Taki mocno buraczkowy,kipiący złością...........wrrrrrrr............. He he he he he he he he he he

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Ja 7 ponad rok temuocena: 17% 

    Pieczarki nie będzie?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~AŚKA 6 ponad rok temuocena: 40% 

    I ktoś ma tu błędne informacje, bo w Biedronce za 19,99 bedzie można kupić świeżaka JUNIORA(taki mniejszy na przyssawce) gdy nazbiera sie 30 naklejek. A za 60 naklejek duże świeżaki będą za DARMO. Z tego co podajecie to w Lidlu mają być takie maskotki jakie były już w Biedronce,więc większość ludzi już je ma.Biedronka natomiast w tej edycji wypuszcza nowe maskotki.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Klient 5 ponad rok temuocena: 50% 

    Super może w lidlu scen nie będzie tak jak w biedronce zabrakło haha

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Diego 4 ponad rok temuocena: 50% 

    G@wno burze robicie. Gdyby nie było konkurencji na rynku to kupowalibyście drogi szajs w brudzie i smrodzie.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~staf 3 ponad rok temuocena: 50% 

    wymienione sieciówki są siebie warte. Jeden organizuje książkę za wydane 300 zł, inny maskotkę za 2400 zł (bez extra produktów). W obydwu przypadkach to śmieszne w żałości. W WB tesco ma program lojalnościowy, w którym co miesiąc zrobisz tygodniowe zakupu więc można powiedzieć, że daje ok 1/3 wydatków miesiąca. Maskotką i książką się nie najesz. Czy rodzice pójdą i kupią,? zapewne, tak jak znajdą się i tacy którzy kupią chociaż wcześniej tego nie robili. Będą też i tacy którzy nie kupią bo przy okazji w biedronce otrzymają. Część społeczeństwa stać na spełnianie zachcianek dzieci, większość jednak zastanawia się nad owocem, bo w portfelu przewiew. Obie akacje nie trafione. Efekt szkoły odbije się czkawką. Większości nie ma kasy po obkupieniu dzieci

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Jaja jak berety 2 ponad rok temuocena: 0% 

    Ale jaja

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~stonka 1 ponad rok temuocena: 50% 

    LOOOOOL Nieźle to ukartowali. Ciekawe jak na to odpowie Biedronka. Świeżaki za darmo? :PPP

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony