REKLAMAMODERN-EXPO  - Baner Główny (styczeń-luty 2020)

(materiały prasowe Nestle)

Nestlé sprzedaje amerykańskie marki lodów spółce joint venture Froneri. Transakcja, na którą musi jeszcze wyrazić zgodę regulator rynku, ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2020 r. 

REKLAMA

Za marki lodowe Froneri ma zapłacić 4 mld dolarów. Chodzi m.in. o takie brandy jak Häagen-Dazs, Drumstick i Outshine. Firma podała, że zajmuje wiodącą pozycję w kluczowych kategoriach lodów, w szczególności super premium. W 2018 r. obrót Nestlé USA wyniósł 1,8 mld dolarów. 

Spółkę Froneri utworzyły w 2016 r. Nestlé i PAI Partners. Firmy połączyły należącą do PAI spółkę R&R z lodowym oddziałem Nestle.

Froneri jest drugim co do wielkości producentem lodów w Europie, trzecim co do wielkości na świecie a także numerem jeden wśród producentów marek własnych na świecie. Firma jest obecna w ponad 20 krajach. W 2018 r. osiągnęła przychody w wysokości 2,6 mld euro. Zatrudnia ponad 10 tys. pracowników na całym świecie.

Froneri działała już w Europie (w tym w Polsce), Ameryce Łacińskiej , Afryce oraz w regionie Azji i Pacyfiku. Po umocnieniu pozycji w Stanach Zjednoczonych, będzie największym graczem na rynku lodów w skali globalnej. Niedawne przejęcia TipTop w Nowej Zelandii i Nestlé w Izraelu zwiększyły zasięg Froneri.
 

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony