REKLAMAMLEKOVITA - Baner Główny - 100 lat Niepodległości (wrzesień 2018)

(materiały prasowe)

Wojny cenowe wśród firm kurierskich, walka o dominację między pocztą a paczkomatami, a do tego rynek pracownika zwiększający koszty firm. Na rynku logistycznym nie jest lekko. Ta sytuacja odbija się na klientach. Dostawcom coraz trudniej jest utrzymać dobrą jakość usług.

REKLAMAFBK 2018 - belka w artykułach - (sierpień-wrzesień 2018)

Dla klientów, a w efekcie dla tempa wzrostu całego e-commerce, kluczowa jest terminowość i szybkość doręczenia przesyłki do odbiorcy. Jest większa szansa, że klient będzie lojalny,  gdy jego przesyłka dotrze na czas, najlepiej już na drugi dzień. Czy rynek logistyki jest na to gotów? Jak wpasowuje się w rosnące wymagania polskich konsumentów A.D 2018?

- Ze względu na otoczenie biznesowe, przewoźnicy nie będą mogli już dłużej  konkurować o klienta wyłącznie ceną. Większego znaczenia nabiera tzw. ostatnia mila i wysoki jakościowy kontakt z klientem. To doświadczenie zadecyduje o tym, czy klient ponownie skorzysta z przewoźnika, a nawet ze sklepu, w którym zamówił towar - Artur Halik, szef firmy Shoper Premium, która opublikowała raport “Logistyka w sklepach internetowych 2018”.

Klienci wymagają od sprzedawców oferty coraz bardziej różnorodnej pod względem dostępnych firm oraz cen przewozu. W porównaniu do poprzednich lat, o około połowę zmalała liczba sklepów oferujących tylko jeden sposób dostawy. Wyniosła niecałe 5 proc. Jak wynika z analiz platformy Shoper, w latach 2016-17 dostępnych w e-sklepach były zazwyczaj 2-3 metody, a w lipcu 2018 już 3-4. Rekordziści - których od ubiegłego roku wyraźnie przybyło - potrafią zaoferować nawet po kilkanaście opcji dostawy.

Ponad połowa klientów decyduje się na zamówienie za pomocą kuriera. Listy polecone i paczkomaty wybiera po ok. 19 proc. klientów. Z kolei co dwudziesty użytkownik sklepu swoje zakupy odbiera osobiście. Prawie co piąty klient szuka możliwości dostarczenia towaru do pobliskiego paczkomatu.

Preferencje klientów nie pokrywają się do końca z ofertą e-sklepów. Mimo, że możliwości się zmieniają, to zaledwie co trzeci sprzedawca proponuje wysyłkę kurierem. Warto przy tym jednak zaznaczyć, że liczba sklepów, które tę opcję udostępniają, systematycznie rośnie w ostatnich dwóch latach. Drugim najczęściej oferowanym sposobem jest odbiór osobisty spotykany w prawie ¼ witryn. Co piąty sklep daje możliwość wysyłki produktów listem, a w 15 proc. do dyspozycji są paczkomaty.

O pierwszeństwo w popularności wśród wybieranych dostawców przesyłek walczą Poczta Polska oraz Paczkomaty. Państwowy monopolista/ gigant z wynikiem 27,2 proc. o prawie 3 punkty wyprzedza Paczkomaty, a o 8 najpopularniejszą firmą kurierską. Mowa o DPD, które pozostając od lat w czołówce, w tym roku ponad 2,5-krotnie dystansuje swojego najbliższego bezpośredniego konkurenta w przewozach kurierskich, GLS.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony