18 lutego 2019
Zachowania konsumentów zawsze dostarczały marketerom danych do analizy. Firmy coraz częściej poszukują sposobów na pozyskanie i wykorzystanie danych z mobile. Dzięki...
Sieci handlowe promują jako „świeże” pieczywo odpiekane z mrożonego półproduktu. Detaliści nagminnie lekceważą obowiązki informacyjne. Inspekcja Handlowa...
15 lutego 2019
14 lutego 2019
Zgodnie z przyjętą strategią, Metro Group rozwija sprzedaż serwisową i koncentruje się na grupie docelowej podmiotów z sektora HoReCa oraz niezależnych detalistach. W obu...
13 lutego 2019
7 lutego 2019
1 lutego 2019
Schematyczne odpisywanie na e-maile, kolejne zimne telefony, monotonne wciskanie do lejka, targowanie się, stosowanie trików sprzedażowych i finalnie jeden domknięty...
21 stycznia 2019
14 stycznia 2019
8 stycznia 2019
7 stycznia 2019
Płatności zbliżeniowe wykorzystywane są już w 85 proc. transakcji w Polsce. Kwoty 50 zł nie wymagają potwierdzenia numerem PIN. Jeszcze w tym roku nastąpi zwiększenie limitu...
11 lutego 2019
8 lutego 2019
Świeża żywność stała się głównym motorem wzrostu sprzedaży w sieciach detalicznych. Najważniejszą kategorią w tym dziale stają się owoce i warzywa. Jednak...
12 lutego 2019
We wtorek w Sejmie odbędzie się posiedzenie Komisji Ustawodawczej, w trakcie którego zaopiniowana zostanie dla marszałka Sejmu sprawa dotycząca zakazu handlu w niedziele,...
HANDEL I DYSTRYBUCJA
e-grocery, e-commerce, m-commerce
LOGISTYKA DLA HANDLU
łańcuch dostaw i logistyka żywności
13 września 2018, 16:28
wiadomoscihandlowe.pl
(materiały prasowe)
Wojny cenowe wśród firm kurierskich, walka o dominację między pocztą a paczkomatami, a do tego rynek pracownika zwiększający koszty firm. Na rynku logistycznym nie jest lekko. Ta sytuacja odbija się na klientach. Dostawcom coraz trudniej jest utrzymać dobrą jakość usług.
Dla klientów, a w efekcie dla tempa wzrostu całego e-commerce, kluczowa jest terminowość i szybkość doręczenia przesyłki do odbiorcy. Jest większa szansa, że klient będzie lojalny, gdy jego przesyłka dotrze na czas, najlepiej już na drugi dzień. Czy rynek logistyki jest na to gotów? Jak wpasowuje się w rosnące wymagania polskich konsumentów A.D 2018?
- Ze względu na otoczenie biznesowe, przewoźnicy nie będą mogli już dłużej konkurować o klienta wyłącznie ceną. Większego znaczenia nabiera tzw. ostatnia mila i wysoki jakościowy kontakt z klientem. To doświadczenie zadecyduje o tym, czy klient ponownie skorzysta z przewoźnika, a nawet ze sklepu, w którym zamówił towar - Artur Halik, szef firmy Shoper Premium, która opublikowała raport “Logistyka w sklepach internetowych 2018”.
Klienci wymagają od sprzedawców oferty coraz bardziej różnorodnej pod względem dostępnych firm oraz cen przewozu. W porównaniu do poprzednich lat, o około połowę zmalała liczba sklepów oferujących tylko jeden sposób dostawy. Wyniosła niecałe 5 proc. Jak wynika z analiz platformy Shoper, w latach 2016-17 dostępnych w e-sklepach były zazwyczaj 2-3 metody, a w lipcu 2018 już 3-4. Rekordziści - których od ubiegłego roku wyraźnie przybyło - potrafią zaoferować nawet po kilkanaście opcji dostawy.
Ponad połowa klientów decyduje się na zamówienie za pomocą kuriera. Listy polecone i paczkomaty wybiera po ok. 19 proc. klientów. Z kolei co dwudziesty użytkownik sklepu swoje zakupy odbiera osobiście. Prawie co piąty klient szuka możliwości dostarczenia towaru do pobliskiego paczkomatu.
Preferencje klientów nie pokrywają się do końca z ofertą e-sklepów. Mimo, że możliwości się zmieniają, to zaledwie co trzeci sprzedawca proponuje wysyłkę kurierem. Warto przy tym jednak zaznaczyć, że liczba sklepów, które tę opcję udostępniają, systematycznie rośnie w ostatnich dwóch latach. Drugim najczęściej oferowanym sposobem jest odbiór osobisty spotykany w prawie ¼ witryn. Co piąty sklep daje możliwość wysyłki produktów listem, a w 15 proc. do dyspozycji są paczkomaty.
O pierwszeństwo w popularności wśród wybieranych dostawców przesyłek walczą Poczta Polska oraz Paczkomaty. Państwowy monopolista/ gigant z wynikiem 27,2 proc. o prawie 3 punkty wyprzedza Paczkomaty, a o 8 najpopularniejszą firmą kurierską. Mowa o DPD, które pozostając od lat w czołówce, w tym roku ponad 2,5-krotnie dystansuje swojego najbliższego bezpośredniego konkurenta w przewozach kurierskich, GLS.
Łączne obroty 10 największych nowych polskich sprzedawców, którzy dołączyli do
Platforma Allegro wprowadziła usługę Apple Pay, czyli kolejny mobilny sposób płatności,
Poleć innym
Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zdjęć: 44
zdjęć: 13
zdjęć: 35
zdjęć: 8
6 lutego 2019
zdjęć: 10
29 stycznia 2019
17 grudnia 2018
13 grudnia 2018
Na portalu wiadomoscihandlowe.pl używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.