REKLAMAEXPRESS - Baner główny
Luis Amaral, prezes zarządu Eurocash S.A:

Luis Amaral, prezes zarządu Eurocash S.A: (materiały prasowe)

Luis Amaral, prezes zarządu Eurocash S.A. podsumował w liście do akcjonariuszy rok 2016, a także wskazał kierunki rozwoju i wyzwania, które Grupa Eurocash ma przed sobą na najbliższe miesiące.

REKLAMAEUROCASH - belka w artykułach (II Etap)

Luis Amaral, prezes zarządu Eurocash S.A: „Rok 2016 był bardzo ważnym etapem w rozwoju naszej strategii, zdefiniowanej na nowo w 2013 roku. To okres dalszej wytężonej pracy na rzecz naszych klientów w celu poprawy konkurencyjności prowadzonych przez nich sklepów. Od dawna wyznajemy zasadę, że najważniejszym miernikiem naszego sukcesu jest sukces naszych klientów.”

„Wzrost handlu niezależnego postrzegamy także jako nasz sukces, a każde zamknięcie niezależnego sklepu jako naszą porażkę. Wzrost handlu niezależnego postrzegamy także jako nasz sukces, a każde zamknięcie niezależnego sklepu jako naszą porażkę.”

„W 2016 roku, nasza rentowność była niższa niż rok wcześniej, na co wpływ miały dwa czynniki, tj. słabsze wyniki w formacie Cash & Carry, a także wzrost inwestycji w nowe projekty, które pomimo, negatywnego wpływu na wyniki, pozostają kluczowe dla rozwoju naszej grupy jak i naszych klientów. Przykładem takich projektów jest budowa dostaw produktów świeżych czy też rozwój nowych innowacyjnych formatów detalicznych.”

„W przypadku hurtowni Cash & Carry, działających w najtrudniejszym segmencie najmniejszych sklepów, po dynamicznym przyroście liczby hurtowni zapoczątkowanym w 2014 r. doświadczyliśmy efektu kanibalizacji sprzedaży przez nowo otwarte placówki. W konsekwencji zanotowaliśmy spadek sprzedaży porównywalnej (like-for-like) i pogorszenie efektywności kosztowej tego formatu.”

„Wzrost kosztów stałych wynikający z otwarć nowych sklepów w połączeniu ze spadkiem sprzedaży like-for-like spowodował pogorszenie rezultatów w formacie, który ma istotne znaczenie dla wyników całej grupy.”

„Jak wspomniałem, wpływ na wyniki finansowe Grupy Eurocash miały też inwestycje w nowe projekty, takie jak budowa dystrybucji produktów świeżych do Delikatesów Centrum czy rozwój nowych formatów detalicznych. Jednak w tym przypadku wszystko idzie zgodnie z planem inwestujemy w przyszłość naszej grupy, a przede wszystkim naszych klientów.”

„Patrząc na inne formaty naszej działalności, możemy powiedzieć, że ubiegły rok był udany w większości sprostaliśmy wyzwaniom, z jakimi musieliśmy się zmierzyć. Eurocash Dystrybucja ma za sobą rok znaczących wzrostów sprzedaży do klientów franczyzowych, co zawdzięcza przede wszystkim podjętym działaniom w ostatnich dwóch latach w zakresie poprawy obsługi klienta. Mamy obecnie najwyższej klasy system logistyczny, który nie ma odpowiednika na polskim rynku hurtowym, co z kolei przekłada się na poprawę efektywności kosztowej naszych klientów. Bez cienia wątpliwości mogę powiedzieć, że Eurocash Dystrybucja jest najlepszą firmą zajmującą się aktywną dystrybucją w Polsce, a ktokolwiek skorzystał z jej usług z pewnością zauważył różnicę. Pod względem finansowym, Eurocash Dystrybucja zrealizowała założenia budżetowe i pozostaje mi jedynie pogratulować zespołowi odpowiedzialnemu za ten format, udanych zmian dokonanych w ciągu ostatnich trzech lat.”

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 11

  • 9
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Inwestor 1 3 miesiące temuocena: 0% 

    Cena akcji w 2017 roku -80 zł złotych

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony
"