REKLAMAKongres SŁODYCZE I PRZEKĄSKI 2017 - duży banner

(materiały prasowe)

-  To, że smartfon stał się stałym elementem naszej codzienności nie przekłada się na razie znacząco na liczbę transakcji sprzedażowych w tym kanale. Polaków wciąż cechuje ograniczone zaufanie do poziomu bezpieczeństwa takich zakupów. Jest także jeszcze wiele aspektów około zakupowych do ulepszenia. Wierzymy jednak, że nadejdzie era m-commerce w pełnej okazałości – analizuje trend Paweł Paszkowski, dyrektor e-commerce bdsklep.pl.

Choć nie ma żadnego większego gracza na polskim rynku e-commerce, który nie posiadałby wersji mobilnej swoich platform sprzedażowych, to nadal wielu z nich nie zdecydowało się na wprowadzenie dodatkowej aplikacji. Także bdsklep.pl nie planuje na razie tej opcji.

- To ciekawe rozwiązanie i na pewno dające dodatkowe szanse na dotarcie do klienta końcowego, ale obserwując rynek, zarówno w Polsce jak i na świecie, nie jesteśmy przekonani co do skuteczności sprzedażowej tego narzędzia. Ostatnie analizy pokazują, że mimo niezaprzeczalnej wygody tego typu zakupów, trend na aplikacje jest powoli w odwrocie – stwierdza Paszkowski.

Wśród przyczyn tego zjawiska bdsklep.pl upatruje nadal ograniczone zaufanie do bezpieczeństwa transakcji. Dodatkowym czynnikiem, wymienionym w ostatnim raporcie PWC, i z którym zgadza się także Paszkowski, jest rosnący przesyt tego narzędzia.

- Właściciele smartfonów na swoich urządzeniach mają czasami dziesiątki aplikacji, praktycznie od wszystkiego: społecznościowe, zarządzania czasem, muzyczne, VOD, wspierające aktywność fizyczną, zakupowe, zdrowotne itp. W pewnym momencie jest to nie tylko męczące – np. ogromne ilości powiadomień wyskakujących co chwilę na ekranie – ale także nieekonomiczne pod względem wykorzystania zasobów naszego urządzenia, szybkości działania czy wykorzystania pakietu danych. A jeśli dołożymy do tego żywy trend na minimalizm i próbę wypięcia się chociaż na chwilę z życia online, odpowiedź na pytanie, czy warto inwestować w aplikację, nasuwa się sama – mówi dyrektor e-commerce w bdsklep.pl.

W kwestii bezpieczeństwo warto podkreślić, że często jest to związane z percepcją klientów, a nie stanem faktycznym.

- Zakupy za pośrednictwem urządzeń mobilnych są jak najbardziej bezpieczne. Sami bardzo dbamy o to, stosując odpowiednie zabezpieczenia. Jednak pojawiające się co jakiś czas informacje medialne o wycieku bądź kradzieży danych, w tym numerów kart kredytowych, skutecznie zniechęcają do kończenia procesu zakupowego na smartfonach i tabletach. Wśród swoich Klientów zauważyliśmy ciekawą prawidłowość – koszyk zapełniają używając wersji mobilnej sklepu, ale sam proces zamawiania i płacenia za zakupy ma już miejsce za pośrednictwem desktopu. W chwili obecnej tego typu transakcje łączące oba kanały stanowią w bdsklep.pl 7%. Przypuszczamy, że ta wartość jeszcze wzrośnie do końca bieżącego roku – przytacza dane Rafał Jackiewicz, kierownik działu marketingu bdsklep.pl

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"