REKLAMAAthlon Car Lease - baner główny (25.11.-13.12.2019 r.)
Maciej Herman, dyrektor zarządzający Lotte Wedel

Maciej Herman, dyrektor zarządzający Lotte Wedel (Fot.materiały prasowe)

Coraz więcej Polaków spędza święta za granicą, dlatego sklepy duty free to przed świętami bardzo ważny kanał sprzedaży słodyczy - mówi Maciej Herman, dyrektor zarządzający Lotte Wedel.

REKLAMAIteCom -  Przepisomat (Święta) - Belka w artykułach (01-10.12.2019)

Jednym z globalnych trendów na rynku słodyczy jest premiumizacja, co oznacza ze coraz więcej konsumentów kupuje coraz droższe produkty – mówi Maciej Herman, dyrektor zarządzający Lotte Wedel. Dodaje, że przed świętami Bożego Narodzenia branża obserwuje szczególny wzrost zainteresowania produktami do dzielenia się i w efektownych opakowaniach, co siłą rzeczy podraża koszt takich wyrobów.

Jeśli chodzi o kanały sprzedaży, to, jak ocenia dyrektor, przed Bożym Narodzeniem rośnie liczba Polaków, którzy robią zakupy w hipermarketach. – Wybór jest w nich największy, dlatego dużo więcej słodyczy sprzedaje się w tym kanale sprzedaży. W tego typu placówkach są też organizowane bardzo duże ekspozycje, są umieszczane materiały reklamowe, często bardzo atrakcyjne. Słodycze są produktami bardzo impulsowym, dlatego dobra ekspozycja w sklepie jest kluczowa dla ich sprzedaży. Im łatwiej je znaleźć w sklepie, tym łatwiej je kupić – podkreśla Maciej Herman.

Przedstawiciel Lotte Wedel zaznacza, że coraz więcej Polaków święta spędza za granicą, a to oznacza m.in. wzmożony ruch w sklepach duty free, w których słodycze należą do kluczowych kategorii (obok alkoholi).

– Wiele osób w podróży chce kupić prezenty, dlatego placówki duty free przed Bożym Narodzeniem notują znacznie wyższą sprzedaż. Oczywiście, tam jest miejsce na ofertę wyjątkową, droższą, dedykowaną dla punktów na lotniskach, często z limitowanymi grafikami itp. Sklepy duty free to przed świętami bardzo ważny kanał sprzedaży słodyczy – podkreśla Maciej Herman.

Sweets & Snacks Congress 2020 coraz bliżej!

O rynku słodyczy i przekąsek, a także transformacji branży będziemy dyskutować w gronie ekspertów 10 marca 2020 roku w Sofitel Victoria w Warszawie.

Kliknij i zarejestruj się już dziś!

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~WA 1 6 dni temuocena: 100% 

    Oferta na Boże Narodzenie bardzo słaba co roku to samo. Ptasie Mleczko smakuje jak z plasteliny.Liderem bez 2 zdań Ferrero Storck i Mondelez

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony