REKLAMAVFK - baner główny
Maciej Hojszyk, dyrektor marketingu Eurocash Alkohole

Maciej Hojszyk, dyrektor marketingu Eurocash Alkohole (fot. materiały prasowe)

- W minionym roku sprzedaż do klientów zewnętrznych wyniosła ponad 2 mld zł. W tym roku sprzedaż nabrała tempa, zwłaszcza w segmencie HoReCa - mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Maciej Hojszyk, dyrektor marketingu Eurocash Alkohole.

REKLAMAEC Alkohole - belka w artykułach - DRINCO II

Jak zmienia się życie typowego, małego polskiego detalisty? Jeszcze kilkanaście lat temu musiał regularnie wstawać w środku nocy i jechać do hurtowni. Obecnie zamówieniami towarów może już zarządzać przy pomocy smartfona. Jaki będzie ten kolejny krok, w którym zmierza handel?

Uważam, że przyszłością jest coraz większa integracja poprzez nowoczesne systemy kasowe. Trudno przewidzieć, w którym kierunku podąży handel, ale można się spodziewać, że coraz ważniejsze będzie umiejętne wykorzystywanie sztucznej inteligencji, algorytmów estymujących sprzedaż, np. na podstawie prognozy pogody albo zbliżających się wydarzeń w lokalnym otoczeniu.

Gdy zbliża się mecz piłkarski, kup więcej piwa, a jak przedłużają się protesty pod warszawskimi sądami, to zamów świece?

Dokładnie tak. Będzie także rosło znaczenie wykorzystywania mediów społecznościowych oraz geolokalizacji. Oprócz tego handel przyszłości będzie musiał coraz lepiej odpowiadać na zmieniającą się w błyskawicznym tempie strukturę demograficzną w Polsce. Coraz więcej obcokrajowców przyjeżdża do Polski, szuka produktów, do których byli przyzwyczajeni we własnych krajach. Wiedzę na ten temat trudno jest zdobyć sklepikarzom. Trudno bazować na historii, bo obecne zmiany nie mają precedensu.

Eurocash Alkohole posiada aktualnie 46 hurtowni. Czy firma ma w planach uruchamianie bądź przejmowanie kolejnych, albo zamykanie już istniejących hurtowni?

Nasza struktura logistyczna pozwala nam obsługiwać te wolumeny, które mamy w planach. W związku z tym nie potrzebujemy otwierać kolejnych lokalizacji, żeby dalej się rozwijać. Jeśli natomiast chodzi o ewentualnie zamknięcia, to tego typu decyzje podejmowane są na bieżąco, nie są uwzględniane w dłuższych planach. Na dziś żadnych takich planów nie ma.

W jakim tempie rośnie sprzedaż w ramach Eurocash Alkohole?

W minionym roku sprzedaż do klientów zewnętrznych wyniosła ponad 2 mld zł. W tym roku sprzedaż nabrała tempa, zwłaszcza w segmencie HoReCa. Wzrost sprzedaży do klientów gastronomicznych wynika z reorganizacji naszego podejścia do obsługi tychże klientów.

Sprzedaż alkoholu do gastronomii rośnie szybciej, niż sprzedaż do sklepów?

W segmencie gastronomicznym w pierwszym półroczu 2017 r. rośniemy dwucyfrowo, a w segmencie sklepów detalicznych jednocyfrowo, natomiast i tu zbliżamy się do dwucyfrowego tempa. Chcemy w dalszym ciągu rosnąć szybciej, niż rynek. Spodziewamy się, że również w przyszłych latach to właśnie sprzedaż do segmentu HoReCa będzie rosła najbardziej dynamicznie. Ale trzeba pamiętać, że segment HoReCa odpowiada za ok. 10 proc. obrotów Eurocash Alkohole.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 2
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"