REKLAMAROS-SWEET - Baner Główny (23.04. - 05.05.2019)
Maciej Tomaszewski, prezes The Lorenz Bahlsen Snack-World

Maciej Tomaszewski, prezes The Lorenz Bahlsen Snack-World (fot. materiały prasowe)

Pojęcie "typowego konsumenta" dla naszych produktów nie istnieje. Staramy się szeroko adresować potrzeby rynku - mówi w wywiadzie dla portalu wiadomoscihandlowe.pl Maciej Tomaszewski, prezes The Lorenz Bahlsen Snack-World.

REKLAMAKongres Rynku FMCG - Belka w artykułach (kwiecień 2019)

Jakie są główne założenia strategii The Lorenz Bahlsen Snack-World w Polsce? W jakim kierunku firma będzie się rozwijać?

Nasza strategia oparta jest na produkcji żywności według najwyższych standardów. Oczywiście widzimy pewne wyzwania na horyzoncie, związane chociażby z sytuacją na rynku pracy, ale powodują one poszukiwanie przez nas nowych pomysłów na rozwój. Między innymi dlatego aktualnie realizujemy plan automatyzacji naszych zakładów. Polska jest rynkiem, na którym nasza produkcja będzie tylko i wyłącznie rosła, więc co roku inwestujemy i dalej inwestować będziemy w nowe projekty. Nie mogę zdradzić szczegółów, ale zapewniam, że utrzymujemy wydatki inwestycyjne na stabilnym poziomie.

Jaką skalę inwestycji ma pan na myśli? Czy w 2019 roku wydacie na inwestycje kilka milionów zł, czy może więcej?

To są bardzo znaczące kwoty, ale nie jest tak, że wdrażamy jakiś nowy, wielki program inwestycji – bo to by oznaczało, że przez ostatnie lata nic nie robiliśmy. Jest dokładnie na odwrót, tzn. jesteśmy cały czas aktywni inwestycyjnie.

Czy w zakładzie w Stanowicach jest jeszcze duże pole do ewentualnej rozbudowy, czy też – myśląc w dłuższej perspektywie – przymierzacie się już do budowy nowej fabryki w Polsce?

Zakład w Stanowicach ma ogromny potencjał rozwojowy, jest naszą najważniejszą lokalizacją produkcyjną. Nie mamy tam w zasadzie żadnych ograniczeń co do rozwoju, np. ograniczeń przestrzennych. Jesteśmy przygotowani na ekspansję tego zakładu.

Kilka lat temu Lorenz aktywnie przejmował inne firmy na polskim rynku, ale od kilku lat nie dokonaliście akwizycji. Czy myślicie jeszcze o przejęciach w Polsce?

Chcemy rozwijać się w oparciu o nasze silne marki i wierzymy, że w tym obszarze mamy jeszcze wiele do zrobienia. Potencjał do rozwoju dla nas jest bardzo duży. Stawiamy na nasze marki i nie planujemy w tej chwili żadnych przejęć. Ale gdyby pojawiła się jakaś nadzwyczajna okazja, to nie powiem, że z niej nie skorzystamy.

W którym kierunku ewoluuje portfolio waszych produktów?

Mamy bardzo jasny kierunek ewolucji. Staramy się odpowiadać na wszystkie trendy rynkowe i zmieniające się potrzeby konsumenta, a także zmieniające się formaty sprzedaży. To dlatego już wkrótce będziemy rozszerzali naszą ofertę w Polsce o produkty z innych rynków w Europie i to we wszystkich naszych segmentach.

Czy to nastąpi już w 2019 roku?

Tak, w 2019 pojawią się w Polsce nasze nowe produkty.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 5

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 2
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Tak 1 miesiąc temuocena: 0% 

    Tak sprzedaż spadła w ostatnich dwóch latach ze gorzej być nie może to teraz będzie rosła , ale w cukrze.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony