REKLAMAATLANTA POLAND (BAKAL - Konkurs) - Baner Główny  (czerwiec 2018)
Damian Kołata, Associate, Cushman & Wakefield

Damian Kołata, Associate, Cushman & Wakefield (mat. prasowe)

Strona 2 z 2
REKLAMAMAURENT (EVEROAD) - Belka w artykułach - II etap (czerwiec 2019)

Branża e-commerce jest szczególnie narażona na fluktuację zatrudnienia, wahania popytu i szczyty sezonowe. Moduły typu city logistics będą więc doskonałą odpowiedzią na naturalny rozwój rynku i pozwolą na dostosowanie obsługi logistycznej do rynkowych standardów i potrzeb.

Według deweloperów elementy, jakie w bardzo istotnym stopniu charakteryzują magazyn dla e-commerce, to: dostęp do antresoli (27 proc.), a także obecność automatyki, powierzchni socjalnej oraz miejsca parkingowe dla pracowników i dostateczna liczba bram na poziomie „0” (po 18 proc.). Zdaniem operatorów logistycznych z kolei, kluczowe są wymagania najemców względem powierzchni socjalnej (60 proc.), odpowiednie doświetlenie powierzchni (40 proc.) oraz miejsca parkingowe dla pracowników (20 proc.).

Magazyn idealny dla e-commerce

Nie ulega wątpliwości, że branża e-commerce ma szczególne potrzeby dotyczące powierzchni oraz całej infrastruktury magazynowej. Konieczność szybkiego przyjęcia dostaw i udostępnienia towaru do sprzedaży, wymagania dotyczące błyskawicznych kompletacji oraz nieodłączność dużych wahań wolumenów w zależności od sezonów, świąt i okresów wyprzedaży powodują, że tradycyjny magazyn z regałami paletowymi nie będzie spełniał wymagań najemców. Aby jak najefektywniej wykorzystać powierzchnię magazynową, coraz częściej spotyka się antresole, zawierające np. kartonowe, wielowarstwowe regały półkowe, windy do zasilania stocku, taśmociągi do przekazywania skompletowanych towarów do strefy pakowania itd. Instalacja antresoli pozwala na bardziej efektywną adaptację dostępnej przestrzeni oraz optymalne dopasowanie jej do indywidualnych potrzeb i warunków panujących w magazynie. Zbudowanie antresoli wymaga odpowiednio wzmocnionej posadzki oraz bardziej wydajnych systemów wentylacji i właściwego oświetlenia.

Idealny magazyn dla e-commerce powinien zawierać także większą niż standardowo liczbę bram na poziomie „0”. Zależy to oczywiście od asortymentu i jego gabarytów, ale jeśli najemca przewiduje podpisanie umowy z kilkoma firmami kurierskimi, którzy będą odbierać przesyłki w podobnych oknach czasowych, to kilka bram z poziomu „0” będzie niezbędne.

Nowoczesny obiekt, z którego będą korzystać najemcy handlujący w Internecie powinien być również zautomatyzowany. Bardzo szybko rosnące wolumeny zamówień i coraz większy udział e-commerce w handlu detalicznym powodują, że właśnie w automatyzacji upatruje się receptę na poradzenie sobie z wieloma wyzwaniami branży, dotyczącymi m.in. zasobów ludzkich, wahań wolumenu sprzedaży i presji czasu. Aby skrócić czas kompletacji i uniknąć pomyłek, coraz częściej wprowadza się rozwiązania typu pick-by-voice, pick-by-light, pick-by-vision, lub warianty łączone, które pozwalają na szybsze pobranie towaru z regału i potwierdzenie czynności komendą głosową. Z wymienionych rozwiązań najciekawszym jest system pick-by-vision, polegający na wspomaganiu kompletacji zamówienia przez osobę poruszającą się na wózku magazynowym bądź ciągnącą wózek kompletacyjny, wyposażoną w specjalne okulary z nakładką wizualizującą następny krok procesu. Na wyświetlaczu pojawiają się kolejne lokalizacje magazynowe oraz liczba artykułów do pobrania. Proces staje się intuicyjny, a liczba pomyłek maleje, ponieważ na ekranie okularów widać dokładną lokalizację i zadany wolumen. Urządzenia takie mogą być wykorzystywane przez wiele osób, również na kolejnych zmianach.

Cushman & Wakefield jest globalną firmą doradczą świadczącą usługi na rzecz najemców i właścicieli nieruchomości komercyjnych. Cushman & Wakefield należy do grupy największych firm doradczych na rynku nieruchomości, zatrudnia ok. 51 tysięcy pracowników w 400 biurach i 70 krajach na całym świecie. W 2018 roku jej przychody wyniosły 8,2 mld USD.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony