REKLAMAMarket Roku 2018  - baner główny

BRANŻA PO GODZINACH

 

10 października 2017, 12:55

Otwarcie marketu Lidl w Greenville, Południowa Karolina, USA

Otwarcie marketu Lidl w Greenville, Południowa Karolina, USA (By DoulosBen (Own work) [CC BY-SA 4.0])

W publikowanym co roku przez „Manager Magazin” rankingu 10 najbogatszych osób w Niemczech właściciele detalicznych sieci handlowych zajmują aż cztery miejsca. Najwyższą pozycję zajmuje Dieter Schwarz, twórca i właściciel sieci Lidl i Kaufland, który w ostatnim roku wzbogacił się o 3 mld euro.

REKLAMAEC Alkohole - belka w artykułach - DRINCO II

7. Rodzina Otto, Otto Group: 13 mld euro

Założycielem słynnego domu wysyłkowego OTTO był Werner Otto. Po jego śmierci biznes przejął jego syn Michael. Poza sprzedażą wysyłkową grup Otto zajmuje się także logistyką oraz nieruchomościami. W jej skład wchodzi amerykańska firma Paramount oraz kanadyjska Park Property. W ubiegłym roku majątek rodziny Otto powiększył się o 1 mld euro.

6. Theo Albrecht Jr i Babette Albrecht, Aldi Nord: 18 mld euro

Sieć Aldi została założona przez braci Karla i Theo Albrechtów, stąd jej nazwa (ALbrecht + DIskont). W 1960 r. biznes został podzielony na dwie niezależne grupy Aldi Nord i Aldi Sud, a od 1966 r. obie firmy są całkowicie samodzielne finansowo i prawnie. W Niemczech Aldi Nord działa jako holding 35 spółek regionalnych, prowadzących w sumie ok. 2,5 tys. sklepów. Poza granicami Aldi Nord działa we Francji, krajach Beneluksu, Danii, Hiszpanii, Portugalii i w Polsce. W ostatnim roku wartość majątku rodziny wzrosła o ok. 0,8 mld euro.

5. Rodziny Albrecht i Heister, Aldi Süd: 21,5 mld euro

Aldi Sud ma w Niemczech ok. 1,6 tys. sklepów w 32 regionach. Za granicą sieć działa na Wyspach Brytyjskich, w Austrii, Węgrzech, Szwajcarii i Słowenii, a także w Chinach i Australii. Obie spółki zajmują także znaczącą pozycję na rynku USA. Majątek rodzin Albrecht i Heister urósł w ostatnim roku o ok. 1,5 mld euro.

3. Dieter Schwarz, Schwarz-Gruppe: 22 mld euro

Dieter Schwarz to założyciel i szef Grupy Schwarz, zarządzającej sieciami dyskontów Lidl i hipermarketów Kaufland. W roku fiskalnym 2016 – do 28 lutego 2017 r. – Grupa Schwarz odnotowała sprzedaż stacjonarną i online w wysokości 90,2 mld euro. Kaufland, który ma ok. 1250 sklepów w Niemczech i Europie Wschodniej, wypracował 21,6 mld euro. Lidl jest obecny w ponad 25 krajach i zarządza siecią 10.200 sklepów w Europie. Sieć wypracowała sprzedaż łączną off- i online w wysokości 68,6 mld euro. W tym roku Lidl rozpoczął ekspansję w USA. Majątek biznesmena w ubiegłym roku powiększył się o 3 mld euro.

Źródło: manager-magazin.de

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 5

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"