REKLAMAPRIM - KABANOS - BANER GŁÓWNY - (05.07 - 31.08.2019)
Zenon Daniłowski, prezes Grupy Makarony Polskie.

Zenon Daniłowski, prezes Grupy Makarony Polskie. (Makarony Polskie)

Strona 2 z 3
REKLAMAKAiN - belka w artykułach (sierpień-wrzesień 2019)

Dodam, że makaron z mąki migdałowej będzie musiał być siłą rzeczy droższy, bo to kategoria superfoods. Wiem, że konsumenci są gotowi zapłacić więcej za znakomity i innowacyjny produkt.

Jakie są plany grupy Makarony Polskie na rok 2018?

Priorytetem na bieżący rok będzie rozwój na poziomie organicznym, gruntowna modernizacja a także nowe produkty z zakładów w Rzeszowie i w Stoczku.

W Stoczku planujemy inwestycję za 12 mln złotych. W Rzeszowie za kwotę 15 mln uruchomimy nowoczesny zakład badawczo-rozwojowy, który pracować będzie nad rozwojem makaronów z dodatkami wysokobiałkowymi i witaminowymi. Spodziewamy się wzrostu sprzedaży o kilkanaście milionów złotych.

Jak już wspomniałem, szykujemy się do ofensywy rynkowej z nowymi produktami. Trwają przygotowania od strony marketingowej, by wejść z nimi na rynek. Dodam, że nasze plany inwestycyjne wspierane są przez fundusze europejskie.

Jeśli chodzi o nowości to w tym roku na rynku pojawią się nasza lasagne’a i 5 jajeczne gniazdka. Z kolei Stoczek- Natura zaproponuje nowość w postaci zup kremowych.

Czy zakaz handlu w niedzielę będzie miał wpływ na dostawców, np. Makarony Polskie?

Do kwestii niedzieli wolnej od handlu, podchodzimy ze spokojem. Zakupy niedzielne nie były zakupami impulsywnymi. Można jednak domyślać się, że wprowadzony ustawowo zakaz spowoduje zmianę funkcjonowania samego modelu rodziny, bo cokolwiek byśmy powiedzieli, to jednak niedziela była dotąd dniem zakupów rodzinnych. Często to był jedyny dzień gdy rodzice z dziećmi mogli wybrać na wspólny wypad do sklepów.

Przeczuwam także zmianę samej organizacji handlu. Mogę sobie wyobrazić, że do polskich miast wrócą ulice handlowe. Dotychczasowe zakupy w weekend zostaną skumulowane na przykład w sobotę a to pociągnie za sobą konieczność zwiększenia liczby kas czy choćby miejsc parkingowych.

Tak czy inaczej, spodziewajmy się zmiany stylu funkcjonowania modelu rodzinnego. Bynajmniej nie dramatyzując tego zakazu, przewiduję na przykład rozwój sklepów internetowych.

Jak zmieniają się preferencje konsumenckie w przypadku makaronu w Polsce i na świecie?

Producenci będą oferowali konsumentom coraz więcej makaronów prozdrowotnych, ponieważ klient będzie w makaronie poszukiwał wartości dodanej. Całą branżę makaronową czeka spore wyzwanie, które będzie polegać na intensyfikacji działań komunikacyjnych.

Uważam, że w obszarze komunikacji społecznej o wartości żywieniowej makaronów jest jeszcze bardzo dużo do zrobienia. Musimy walczyć ze stereotypami, które z makaronu uczyniły produkt tuczący. A przecież makaron odpowiednio doprawiony jest daniem zdrowym o wysokich wartościach odżywczych i nie tuczy.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony