6 grudnia 2019
Firma odzieżowa H&M zawarła umowę z chińską platformą subskrypcyjną YCloset. W ramach sojuszu klienci platformy będą mogli wypożyczać ubrania marki COS – podał...
Począwszy od 2020 roku na wszystkich produktach Bonduelle Deutschland będą umieszczane etykiety Nutri-Score, czyli pięciokolorowy znak graficzny, pomagający ocenić wartość...
5 grudnia 2019
Spar Group w swoim pierwszym sklepie w Polsce, czyli Eurosparze w warszawskim centrum handlowym Blue City, zaprezentowało koncept kawiarni Bean Tree Cafe. To dopiero zalążek tego,...
4 grudnia 2019
24 listopada 2019
Choć do Black Friday został jeszcze prawie tydzień już teraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta pokazuje, że tego dnia na konsumentów może czekać wiele przykrych...
21 listopada 2019
20 listopada 2019
19 listopada 2019
Co trzeci przedsiębiorca, prowadzący sprzedaż detaliczną, zainstalował terminal płatniczy w ramach programu Polska Bezgotówkowa. Wciąż jednak są miejsca, gdzie można...
2 grudnia 2019
28 listopada 2019
Tesco realizuje strategię 4R, w ramach której eliminuje opakowania z tworzyw nie nadających się do recyklingu. Sieć walczy także ze zbyt dużymi opakowaniami.
3 grudnia 2019
W ponad 300 salonach sportowych marek 4F i 4F Junior, Outhorn, 4Faces, Under Armour można płacić kartami i bonami podarunkowymi i Sodexo. Na mocy umowy Sodexo Benefits and...
HANDEL I DYSTRYBUCJA
międzynarodowe sieci handlowe
hurtownie spożywcze i dystrybucja FMCG
HoReCa - rynek gastronomiczny
20 czerwca 2018, 11:07
Cezary Szczepański
Łukasz Stępniak
(materiały własne)
"Chwytaj w biegu", to nazwa konceptu handlowego łączącego kącik kawowy, ofertę produktów food-to-go i strefę gastronomiczną. Makro zaprezentowało kilka konceptów skierowanych do sklepów spożywczych, które ma trafić w gusta nowoczesnego klienta i pomóc detalistom wygenerować wyższe marże handlowe i podnieść wartość koszyka zakupowego.
Jak wynika z informacji przekazanych przez Makro, w ramach konceptu "Chwytaj w biegu" firma chce zaoferować detalistom trzy nowe sposoby na rozwój oferty. To kącik kawiarniany, bistro i oferta produktów food-to-go.
W ramach kąciku kawowego detalista będzie mógł kupić lub leasingować ekspres do kawy, regał oraz asortyment. Jak wynika z materiałów Makro, cena ekspresu charakteryzującego się wydajnością 100 kaw/dzień to 3,7 tys. złotych netto. Regał o wymiarach 210/90/60 cm to z kolei 2,6 tys. złotych netto. Makro oferuje także pakiet wizualizacji, pakiet startowy (asortyment firmy Rioba o wartości 200 zł) oraz rabaty na produkty do konceptu. Według makro, marża sklepu na produktach wyniesie 46 proc., przy czym sugerowane ceny sprzedaży wynoszą od 1,99 zł (za herbatę) do 2,49 zł (za pięć rodzajów kawy).
W ofercie bistro, Makro zapewnia sprzęt w cenie 1,6 tys. złotych netto oraz asortyment spod szyldu Makro Chef. Podobnie, jak w przypadku kąciku kawowego, detaliści mogą liczyć na pakiet wizualizacji i pakiet startowy (o wartości 200 złotych). Marża sklepu to 21 proc., a sugerowana cena za trzy produkty typu hot-dog to 2,99 zł.
Z kolei koncept "food-to-go" zakłada zakup lub leasing przez detalistę regału chłodzącego za 5 tys. złotych netto oraz zakup asortymentu - produktów dostępnych w Makro. Jak zapewnia firma, marża detalisty to 35 proc.
W ostatnim czasie Makro mocno stawia na rozwój w obszarze gastronomii. W tym celu zaprezentowano m.in. 200 produktów nowych marek własnych dedykowanych specjalistom w gastronomii: Makro Chef i Makro Professional. Firma szkoliła również detalistów w tym zakresie podczas Akademii Inspiracji.
Metro AG, właściciel m.in. sieci Makro Polska, ogłosił 5 grudnia w komunikacie prasowym, że
Zaaranżowanie miejsc wypoczynku dla pracowników w każdej hali, uruchomienie programu
Poleć innym
Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
Gdzie można obejrzeć nowy koncept na żywo?
Marcinku, pełne skupienie...
Czy ja dobrze widzę? Cappuccino z ciepłego mleka? Zabrakło na chłodziarkę?
zdjęć: 9
zdjęć: 79
29 listopada 2019
zdjęć: 6
zdjęć: 112
26 listopada 2019
22 października 2019
28 września 2019
19 września 2019
Na portalu wiadomoscihandlowe.pl używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.