REKLAMAHELIO - Baner Główny - Natura (19-25.11.2018)

Nieograniczony dostęp do sieci, informacji i najnowszych technologii, redefiniuje oczekiwania klientów, a przedsiębiorcom otwiera wachlarz możliwości komunikacyjnych, wizerunkowych i sprzedażowych. Szybko rośnie zainteresowanie klientów kanałem mobilnym i mobilnymi metodami płatności. Priorytetem przedsiębiorców powinno stać się maksymalne uproszczenie procesu zakupowego na stronie internetowej i w środowisku mobilnym – wynika z raportu „Płatności cyfrowe 2017”, opublikowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej.

Jacek Kinecki, Przelewy24, ekspert Izby Gospodarki Elektronicznej

Jacek Kinecki, Przelewy24, ekspert Izby Gospodarki Elektronicznej (mat. prasowe)

Wynik badań potwierdzają trend widoczny każdego dnia w rosnącej liczbie zapytań – zarówno ze strony klientów, jak i partnerów biznesowych – o mobilne metody płatności. Świadczy też o tym stały wzrost ilościowy transakcji przeprowadzanych w tym kanale.

W sklepach online kupić można praktycznie wszystko z dowolnie wskazanej branży, nie zważając na granice geograficzne, dzień tygodnia, godzinę i miejsce, w którym się przebywa. Raport „Płatności cyfrowe 2017” przygotowany przez Izbę Gospodarki Elektronicznej wskazał, że płatności elektronicznych dokonuje prawie połowa, bo aż 45 proc. internautów, a co trzeci robi zakupy korzystając z urządzenia mobilnego.

Te i inne przeprowadzone w ostatnich latach badania konsumenckie oraz prognozy specjalistów branży e- ommerce wskazują, że prowadzenie sklepu internetowego, na równi z tradycyjnym, to strategicznie słuszna decyzja, która docelowo zapewnia przedsiębiorcy nie tylko wizerunkowe, ale i finansowe korzyści.

– W odpowiedzi na oczekiwania coraz bardziej technologicznie zorientowanych i wymagających klientów, współczesny przedsiębiorca powinien otworzyć się na innowacje i obok serwisu internetowego, wdrożyć rozwiązania mobilne. Na przestrzeni ostatnich lat Polacy coraz bardziej świadomie i dojrzale wykorzystują potencjał swoich urządzeń mobilnych i chętnie czerpią z proponowanych im, technologicznych rozwiązań. Stali się mobile- savvy. Nieodłączne przedmioty codziennego użytku milionów Polaków, jakimi są smartfon i tablet, przestały służyć wyłącznie w celach rozrywkowych. Obecnie stanowią ważne ogniwo łańcucha zakupowego, poprawiając doświadczenie klienta na najistotniejszym jego etapie – w momencie płatności – przekonuje Jacek Kinecki, dyrektor sprzedaży w kanale e-commerce w firmie Przelewy24, a także ekspert Izby Gospodarki Elektronicznej.

– Obecnie, na jednego Polaka przypada 1,52 telefonu komórkowego. Zważywszy na to, że ze smartfonów nie korzystają jeszcze małe dzieci i prawdopodobnie osoby najstarsze, można założyć, że z puli prawie 59 milionów funkcjonujących w Polsce urządzeń mobilnych, w większości korzystają osoby będące potencjalnym targetem internetowych sprzedawców. Pominięcie trendu mobilnego stanowiłoby więc poważne niedopatrzenie zarówno po stronie sprzedawców, jak i operatorów płatności, którzy dostosowując ofertę, muszą na bieżąco reagować na zmiany zachodzące na rodzimym rynku e-commerce – kontynuuje menedżer.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony