REKLAMAMarket Roku 2018  - baner główny

Nieograniczony dostęp do sieci, informacji i najnowszych technologii, redefiniuje oczekiwania klientów, a przedsiębiorcom otwiera wachlarz możliwości komunikacyjnych, wizerunkowych i sprzedażowych. Szybko rośnie zainteresowanie klientów kanałem mobilnym i mobilnymi metodami płatności. Priorytetem przedsiębiorców powinno stać się maksymalne uproszczenie procesu zakupowego na stronie internetowej i w środowisku mobilnym – wynika z raportu „Płatności cyfrowe 2017”, opublikowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej.

REKLAMAEC Alkohole - belka w artykułach - DRINCO II
Jacek Kinecki, Przelewy24, ekspert Izby Gospodarki Elektronicznej

Jacek Kinecki, Przelewy24, ekspert Izby Gospodarki Elektronicznej (mat. prasowe)

Wynik badań potwierdzają trend widoczny każdego dnia w rosnącej liczbie zapytań – zarówno ze strony klientów, jak i partnerów biznesowych – o mobilne metody płatności. Świadczy też o tym stały wzrost ilościowy transakcji przeprowadzanych w tym kanale.

W sklepach online kupić można praktycznie wszystko z dowolnie wskazanej branży, nie zważając na granice geograficzne, dzień tygodnia, godzinę i miejsce, w którym się przebywa. Raport „Płatności cyfrowe 2017” przygotowany przez Izbę Gospodarki Elektronicznej wskazał, że płatności elektronicznych dokonuje prawie połowa, bo aż 45 proc. internautów, a co trzeci robi zakupy korzystając z urządzenia mobilnego.

Te i inne przeprowadzone w ostatnich latach badania konsumenckie oraz prognozy specjalistów branży e- ommerce wskazują, że prowadzenie sklepu internetowego, na równi z tradycyjnym, to strategicznie słuszna decyzja, która docelowo zapewnia przedsiębiorcy nie tylko wizerunkowe, ale i finansowe korzyści.

– W odpowiedzi na oczekiwania coraz bardziej technologicznie zorientowanych i wymagających klientów, współczesny przedsiębiorca powinien otworzyć się na innowacje i obok serwisu internetowego, wdrożyć rozwiązania mobilne. Na przestrzeni ostatnich lat Polacy coraz bardziej świadomie i dojrzale wykorzystują potencjał swoich urządzeń mobilnych i chętnie czerpią z proponowanych im, technologicznych rozwiązań. Stali się mobile- savvy. Nieodłączne przedmioty codziennego użytku milionów Polaków, jakimi są smartfon i tablet, przestały służyć wyłącznie w celach rozrywkowych. Obecnie stanowią ważne ogniwo łańcucha zakupowego, poprawiając doświadczenie klienta na najistotniejszym jego etapie – w momencie płatności – przekonuje Jacek Kinecki, dyrektor sprzedaży w kanale e-commerce w firmie Przelewy24, a także ekspert Izby Gospodarki Elektronicznej.

– Obecnie, na jednego Polaka przypada 1,52 telefonu komórkowego. Zważywszy na to, że ze smartfonów nie korzystają jeszcze małe dzieci i prawdopodobnie osoby najstarsze, można założyć, że z puli prawie 59 milionów funkcjonujących w Polsce urządzeń mobilnych, w większości korzystają osoby będące potencjalnym targetem internetowych sprzedawców. Pominięcie trendu mobilnego stanowiłoby więc poważne niedopatrzenie zarówno po stronie sprzedawców, jak i operatorów płatności, którzy dostosowując ofertę, muszą na bieżąco reagować na zmiany zachodzące na rodzimym rynku e-commerce – kontynuuje menedżer.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"