REKLAMAMLEKOVITA - Baner Główny (31.10 - 17.11.2019)
Szczyt sprzedaży wędlin paczkowanych przypada latem

Szczyt sprzedaży wędlin paczkowanych przypada latem (fot. Łukasz Rawa, wiadomoscihandlowe.pl)

Udział wędlin paczkowanych w obrotach i w całkowitej liczbie transakcji w sklepach małoformatowych nie przekracza 1 proc. łącznej wartości sprzedaży, ale ich znaczenie stale rośnie. 

REKLAMAITCOM - Belka w artykułach

Wędliny paczkowane muszą być odpowiednio przechowywane i eksponowane, dlatego nie każda placówka decyduje się na wprowadzenie ich do sprzedaży – te wyroby można kupić w siedmiu na 10 placówek małoformatowych (o powierzchni sprzedaży do 300 mkw.), przy czym zdecydowanie najczęściej w sklepach tego formatu są dostępne parówki. Oferta paczkowanych wędlin, kabanosów i parówek w takich miejscach sprzedaży obejmuje średnio około 13-14 wariantów, z czego około 3-4 to właśnie parówki.

Szczyt sprzedaży wędlin paczkowanych przypada latem, co ma związek z tym, że takie produkty 
świetnie sprawdzają się na wakacyjnych wyjazdach. Dodatkowo kiełbasy są nieodłącznym elementem biesiad przy grillu. 

W sklepach małoformatowych większość rodzajów wędlin paczkowanych najlepiej sprzedaje się w dni powszednie, jedynie dla kiełbas najważniejsze znaczenie mają dwa ostatnie dni tygodnia – wtedy to ma miejsce co trzecia transakcja ich zakupu.  

Letni zestaw: kiełbasa i piwo

Klienci bardzo rzadko przychodzą do sklepu małoformatowego tylko po wędliny paczkowane – najczęściej produkty te trafiają do koszyków przy okazji większych zakupów. Na paragonach z tym asortymentem częściej niż w puli wszystkich transakcji pojawiają się m.in. różnego rodzaju napoje, produkty mleczne (wędliny plastrowane są często współkupowane z serem żółtym), a także keczup. W koszyku z kiełbasami, szczególnie latem, bardzo często można znaleźć też piwo.

W okresie od lipca 2018 roku do czerwca 2019 roku trzech największych producentów przetworów mięsnych, czyli firmy Tarczyński, Animex (z markami Krakus i Morliny) oraz Sokołów odpowiadało za nieco ponad 70 proc. udziałów w wartości sprzedaży wędlin paczkowanych w sklepach małoformatowych. Najczęściej do koszyków klientów trafiały parówki Berlinki, Parówki z szynki marek Krakuski i Tarczyński oraz parówki Sokoliki. W zestawieniu najczęściej kupowanych produktów znalazły się również Szynka Konserwowa Eksportowa Krakus w plastrach, kiełbasa Żywiecka Eksportowa i Polędwica Sopocka z oferty firmy Balcerzak, a także kabanosy Drobiowy i Wieprzowy Exclusive z oferty firmy Tarczyński.

Piątki udane dla konserw

Konserwy mięsne i pasztety są stałym punktem w ofercie sklepów małoformatowych – można je kupić w blisko 85 proc. placówek tego rodzaju. Sprzedaż takich wyrobów wyróżnia się wyraźną sezonowością – konserwy mięsne oraz pasztety często towarzyszą Polakom na wyjazdach i biwakach, dlatego najlepiej sprzedają się w okresie od maja do września. Trendy te znajdują odzwierciedlenie w ofercie pasztetów i konserw – w miesiącach wakacyjnych na półce w typowym sklepie małoformatowym można znaleźć dziewięć różnych konserw mięsnych i osiem pasztetów, podczas gdy w pozostałych miesiącach oferta każdej z tych kategorii ogranicza się do siedmiu wariantów.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony