REKLAMAJACOBS - NA ŚWIĘTA - Baner Główny (17-23.12.2018)
Mariusz Pistor, product manager w firmie Argo

Mariusz Pistor, product manager w firmie Argo (fot. mat.pras.)

Na rynku słodyczy ciekawym trendem jest wzrost zainteresowania produktami polskimi. Konsumenci coraz częściej prezentują postawę tzw. patriotyzmu konsumenckiego - mówi serwisowi wiadomoscihandlowe.pl Mariusz Pistor, product manager w firmie Argo.

REKLAMAPszczółka - Belka w artykułach - Chochliki (17-20.12.2018)

Jakie rodzaje słodyczy cieszą się największą popularnością wśród dzieci?

Dzieci, to najbardziej wymagający klienci. Są szczególnie wrażliwe na smak słodyczy, ich kształt, ale również design opakowań. Na zaufanie młodych konsumentów trzeba pracować bardzo długo, a stracić można je w ułamku chwili. Jeżeli wygląd opakowania nie koreluje z dobrym smakiem, to możemy mieć pewność, że następnym razem dziecko wybierze inny produkt.

Jak należy prawidłowo projektować ekspozycję słodyczy impulsowych w sklepie?

Kluczowa jest widoczność produktu, co nie jest wcale takie oczywiste w zatłoczonych stojakach kasowych. Faktycznie wiele tu zależy od kreacji opakowań czy ewentualnie standu, w którym znajduje się asortyment. Jednak trudno o jeden uniwersalny przepis na sukces.

Jeśli w sklepie jest kilka kas, to czy przy każdej powinny być takie same produkty?

O tym, do której kasy podejdzie konsument często decyduje przypadek. Przy zróżnicowanym rozmieszczeniu produktów istnieje ryzyko, że do znacznej grupy odbiorców w ogóle nie trafimy ze swoją ofertą, warto więc zadbać o możliwie najszerszą ekspozycję przy kasach. 

Czy w kategorii słodyczy impulsowych dla dzieci ważna jest innowacyjność?

Zdecydowanie tak, szczególnie jeśli chodzi o smak słodyczy oraz design opakowań. W obu przypadkach efekt świeżości odgrywa duże znaczenie, dzieci chętnie sięgają po nowości, lecz w pierwszej kolejności trzeba przyciągnąć ich uwagę. Kilka miesięcy temu jako jedyni w Polsce wprowadziliśmy na rynek cukierki w kształcie butelki Cola Drop’s i Lemonade Drop’s, z odświeżającym nadzieniem musującym. Właśnie takich innowacji oczekują młodzi konsumenci.

Dostrzega Pan nowe trendy w omawianej kategorii?

Ciekawym trendem jest wzrost zainteresowania produktami polskimi. Konsumenci coraz częściej prezentują postawę tzw. patriotyzmu konsumenckiego. Doceniają rodzimych producentów. Kolejny z bieżących rynkowych trendów to prozdrowotność. Konsumenci z coraz większą uwagą podchodzą do kwestii żywieniowych. Jest to dla nas bardzo korzystny trend, ponieważ od blisko ćwierć wieku produkujemy słodycze w oparciu o sprawdzone receptury. Do produkcji używamy jedynie naturalnych barwników i aromatów, soków owocowych i witamin. Nie korzystamy ze środków konserwujących.

Które produkty z oferty Pana firmy sprzedają się najlepiej?

Od wielu lat, produktem, który cieszy się wśród dzieci szczególną popularnością jest nasz Gum Pop - lizak nadziewany gumą do żucia. Dzieci uwielbiają motyw niespodzianki, której dostarcza soczysta guma balonowa w środku. Aby zwielokrotnić radość młodych konsumentów, przygotowaliśmy edycję Gum Pop Tattoo, z mnóstwem kolorowych tatuaży. Dzieci je uwielbiają.

Czym różni się specyfika sprzedaży słodyczy w handlu tradycyjnym od tej w handlu nowoczesnym?

Jest pewna prawidłowość jeśli chodzi o decyzje zakupowe. W sieciach handlowych dzieci mają ogromny wpływ na zakupy, natomiast w małym detalu decyzje zakupowe podejmują dorośli. 

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 4

  • 4
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony